Mind a jövedelmezőség, mind a piaci részesedés szempontjából sikeresnek minősítette az idei évet mobilüzletág-vezetőként utolsó sajtótájékoztatóján Winkler
Mind a jövedelmezőség, mind a piaci részesedés szempontjából sikeresnek minősítette az idei évet mobilüzletág-vezetőként utolsó sajtótájékoztatóján Winkler
János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese. A távközlési csoport T-Mobile márkájáért felelős vezető ugyanis – mint ismert – január elsejétől az átalakuló anyacég lakossági üzletágáért felel majd. Ennek kapcsán kiemelte, hogy a következő évtől két márkát képvisel az irányítása alá tartozó terület: a vezetékes hangot és internetet, valamint az internetes televíziózást egybefogó T-Home, illetve a mobilhangot, mobilinternetet és – várhatóan a nem túl távoli jövőben – a mobiltévét is magában foglaló T-Mobile márkát.
Ez utóbbin belül azonban a Magyar Telekom jövőbeni szervezeti felépítésének megfelelően felhasználóspecifikus megosztás is bekövetkezik. Vagyis a tíznél több előfizetéssel rendelkező céges ügyfelek 2008-tól a T-Systems üzletágba kerülnek át.
Az idei piaci mozgásokat értékelve pozitív fejleménynek minősítette, hogy a T-Mobile 44 százalék körül stabilizálta a részesedését, ez a teljes piacot tekintve az egy évvel korábbihoz képest 0,6 százalékos csökkenés, a használatban lévő SIM-kártyák piacán viszont közel egyszázalékos növekedés. Azt még kedvezőbbnek tekintette, hogy mindeközben javult az üzletág jövedelmezősége, de mint tőzsdén jegyzett cég képviselője jelezte: ezzel kapcsolatos konkrét adatokat csak a szokásos időszaki jelentésekben hoznak nyilvánosságra.
Meghatározó fejleményként szólt a mobilinternet látványos felfutásáról, elismerve: ebben komoly szerepet játszott az adatforgalmi díjcsomagoknál az év során bekövetkezett drasztikus árcsökkenés. A T-Mobile széles sávú hálózatán januárhoz képest meghatszorozódott a forgalom. Az adatforgalomból, amelynek 80 százaléka már széles sávon zajlik, az idén a bevétel 15 százaléka származik, de Winkler János szerint ez a mutató három-öt éven belül megduplázódhat.
Jót tett a mobilinternetnek a laptoppiac felfutása is, a cég saját akcióiban tavaly augusztus óta 12 ezer hordozható számítógép talált gazdára. A T-Mobile vezetője a mobilkészülékek területén pedig az iPhone megjelenésétől vár áttörést. Noha a magyarországi bevezetés időpontja még mindig nem publikus, Winkler János annyit elárult, a társaságnál arra várnak, hogy az Apple megjelenjen a telefon legalább harmadik generációs változatával.