BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Magyar cég is részt vesz a sanghaji metró fejlesztésében

Az Alstom és konzorciumi partnere, a CASCO Signal Ltd. alkotta csoport szállíthatja a 2010-es kínai világkiállításra épülő shanghaji 10-es metróvonal teljesen automata forgalomirányítási rendszerét.

Az Alstom és az új metróvonal üzemeltetője, a Shanghai Shentong Holdings Group szerződése értelmében a konzorcium 43 millió euró értékben gyárt és szállít URBALIS típusú vonatvezérlő és forgalomirányító rendszert Kína első teljesen automata metróvonalához. A megrendelésből az Alstom részesedése 32 millió eurót képvisel. A megrendelés teljesítésében a magyar Alstom Signaling Kft. is részt vesz. A budapesti vállalat szakemberei tanácsadóként és tesztelőként működnek majd közre az automata forgalomirányítási rendszer fedélzeti és pályamenti berendezései biztonsági szoftvereinek integrációjában.
 
Az Alstom 2006 augusztusban nyerte el az új sanghaji 10. metróvonalon üzemelő, összesen 246 metrókocsi gyártásának jogát. A mostani, teljesen automata forgalomirányító rendszerre vonatkozó megrendeléssel tovább nő az Alstom projektben való szerepe és részesedése is.
 
Az új 10-es metróvonal 36 kilométer hosszú lesz és 31 állomás érintésével a város északi részében fekvő New Jiangwan Town negyedet köti majd össze a város délkeleti részén levő Honggiao repülőtérrel. Kínában ez lesz az első teljesen automata, nagykapacitású metróvonal.
 
Az Alstom és konzorciumi partnere, a CASCO a vonalon az URBALIS tömegközlekedési irányítórendszert helyezi üzembe. Az új szerelvényeket 2010 végéig szállítja le és helyezi üzembe az Alstom és a Puzhen.
 
A megrendelés teljesítésében a magyar Alstom Signaling Kft. is részt vesz. Az Alstom Csoport közlekedési üzletágához tartozó magyar vállalat a sanghaji metró fedélzeti és pályamenti berendezéseinek biztonsági szoftverfejlesztéseiben verifikálási és validálási tevékenységet folytat majd, beleértve egyes részegységek és egyes alrendszerek funkcionális teszteléseit is. Mindezeken túlmenően a vállalat szakemberei tanácsadóként is segítik majd a rendszer integrációját.
 
E megrendelések teljesítésénél az Alstom Transport a városi közlekedés, különösen a metrórendszerek területén szerzett tapasztalataira támaszkodik. 1998 óta az Alstom gyártja és szállítja a singapore-i metró, a világ legnagyobb automatizált metrórendszerének berendezéseit.  2003-ban a társaság megbízást kapott a lausanne-i automata metró tervezésére és gyártására. 

Kínában az Alstom szállítja majd a 2008-as pekingi olimpiai játékok létesítményeit kiszolgáló pekingi 2. metróvonal irányítórendszerét. A Puzhen-nel és a SATCO-val együttműködve az Alstom több, mint ezer Metropolis kocsira kapott megrendelést, Shanghai és Nanjing városoktól.  A világon jelenleg üzemelő minden negyedik metró Alstom gyártmány.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek