BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Márkaboltnyitás vidéken is

Vidéken is meg akar jelenni a következő években márkaboltjaival a Sony Ericsson – tudta meg lapunk Németh Viktortól, a cég magyarországi kereskedelmi vezetőjétől. Hozzátette már nagy az érdeklődés, több vállalkozás is jelezte, hogy partner lenne az üzletben. A világ negyedik legnagyobb piaci részesedésű mobiltelefon-gyártójának hazai leánycége, mint ismeretes, Budapesten már két márkaboltot is nyitott, egyiket két éve a Westendben, a legújabbat pedig alig néhány hete a Mammut bevásárlóközpontban.

A Sony Ericsson hat éve lépett a világ mobilkészülék-piacára, azóta kellett a nulláról felépíteni a márkát és a hozzá tartozó többletértékeket – mondja a magyar cégvezető. „A mobiltelefon-értékesítés ugyanis nemcsak arról szól, hogy eladjuk az eszközt, hanem arról is, hogy eladhassuk a vele átadható zenehallgatási, fotózási élményt. Most fordulóponthoz érkeztünk, már a financiális feltételei is megvannak annak, hogy az eladási csatornákba beépíthessük a márkaboltot” – válaszolja kérdésünkre, miért most tették meg ezt a lépést.

A Sony Ericsson a magyarországi piacon a top három mobiltelefon-márka egyike. Hivatalos felmérés híján a gyártók itteni képviselői csak becsülni tudják a piac méretét. A japán–svéd cég hazai leányánál az idén is 2,5–2,7 millió közöttire tartják a magyarországi új készülékek

piacát, a gazdasági megszorítások legfeljebb az év elején éreztették negatív hatásukat. A cégvezető ugyanakkor úgy látja, a stagnáló piacon egyre élesebb a szállítók versenye, emiatt is fontos a brand erősítése. Nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy Magyarországon nagyfokú a márkahűség. Az utóbbi egy évben annyi változás végbement, hogy a gyártók jobban szegmentálják a piacot, más modellekkel és más árkategóriákkal jelennek meg a szolgáltatóknál és mással a kártyafüggetlen-piacon.

Az utóbbi hónapokban a mobilhardverpiacot komolyan befolyásoló újabb tényező jelent meg, a mobilinternet. Németh Viktor úgy látja, hogy a vezeték nélküli világháló-elérés már kellően versenyképes a hagyományos internet-hozzáférésekkel, bár a minősége ma még nagyon függ a szolgáltatótól. Hozzáteszi azonban, a mobilinternet nem váltja le a vezetékest, hanem egyre inkább egymás kiegészítői lehetnek. Itt még megoldásra vár a külföldi adatroaming árazása, mert ma még egy napon belül akár százezer forintos mobilszámlát is felhalmozhat, aki nem figyel.

Kell a széles sáv

- A céges márkabolt milyen többletet ad?

- Az eladókat kiképeztük a legbonyolultabb telefonok öszszes funkciójának bemutatására, emellett egyéb használati jó tanácsokkal is szolgálhatnak. Tapasztalataink szerint a drágább modelleket vásárlók igénylik is a kiemelt figyelmet.

- Gyártóként mit vár a széles sávú mobilinternettől?

- A sávok kiszélesítése jót tesz majd a mobiltelefonok nagyobb hozzáadott értékű funkcióinak is, gondolok itt a teljes zeneszámok letöltésére vagy az éppen hallgatott zeneszámok beazonosítására, az úgynevezett „track id” szolgáltatásra. Mindkettőhöz kell a széles sáv.

- Az extra funkciók közül melyiket használja?

- A telefonáláson kívül leginkább a fényképezést élvezem a mobilomon, de természetesen használom zenelejátszóként is. Más márkák készülékeit is teszteljük folyamatosan, hogy megértsük a versenytárs fejlesztési indítta-tásait.

- Az eladókat kiképeztük a legbonyolultabb telefonok öszszes funkciójának bemutatására, emellett egyéb használati jó tanácsokkal is szolgálhatnak. Tapasztalataink szerint a drágább modelleket vásárlók igénylik is a kiemelt figyelmet.

- Gyártóként mit vár a széles sávú mobilinternettől?

- A sávok kiszélesítése jót tesz majd a mobiltelefonok nagyobb hozzáadott értékű funkcióinak is, gondolok itt a teljes zeneszámok letöltésére vagy az éppen hallgatott zeneszámok beazonosítására, az úgynevezett „track id” szolgáltatásra. Mindkettőhöz kell a széles sáv.

- Az extra funkciók közül melyiket használja?

- A telefonáláson kívül leginkább a fényképezést élvezem a mobilomon, de természetesen használom zenelejátszóként is. Más márkák készülékeit is teszteljük folyamatosan, hogy megértsük a versenytárs fejlesztési indítta-tásait.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek