BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még késik a karácsonyi láz

Úgy látszik, a megszorítások hatása mostanra érte el a szórakoztatóelektronikai piacot, pedig a korábbi hónapokban szinte csak erről a piacról jelentettek fejlődést. Ez utóbbi oka nyilvánvalóan a kurrens cikkek folyamatos világpiaci árcsökkenése volt, ezt persze a kereskedelmi láncok igyekeztek megfejelni a különféle áruháznyitási akciók alkalmával.

Budapesten persze amiatt is csökkenhet az elektronikai áruházak forgalma, hogy az ősz folyamán két, egyenként ötezer négyzetméteres egységet nyitott a Saturn és az Electro World, vagyis az elosztási csatorna tovább bővül, miközben a kereslet stagnál.

A tévépiacon az LCD-készülékek a vitathatatlan piacvezetők, de az Electro World vezetője, Alm Attila úgy véli, a hagyományos képcsöves tévék nagy lecserélési hulláma csak a jövő év tavaszán kezdődik meg a júniusi futball Európa-bajnokság és az olimpia előtt. Annak ellenére, hogy még nem tudni, mikor lesz HD-tévéadás Magyarországon, az úgynevezett HD Ready- és a Full HD-készülékek jól fogynak, mivel ezeken sokkal jobb minőségben nézhetők a DVD-filmek.

Az idén három áruházat nyitott és így 16 egységgel rendelkező, piacvezető Media Markt részéről Szánthó Balázs koncepciómenedzser úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a tavalyi karácsonyihoz hasonlóan jó forgalmat várnak az idén is. A kis tárkapacitású MP3-készülékek ideje már lejárt, hiszen a mobiltelefonoknak is van már ilyen funkciójuk, ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy élénkül a kereslet az 1-2 gigabyte-os modellek iránt. Az MM áruházakban egyre fiatalabb korosztályok számára vásárolják a laptopokat. Nem csökken az érdeklődés a játékkonzolok iránt az újabb változatok piacra lépésének köszönhetően. A konyhai és a háztartási kisgépek minden mennyiségben kelendők ilyenkor, s a karácsony a főszezon a szépségápolás és a welnesstermékek számára is.

Évek óta azt tapasztaljuk, hogy az iparcikkek területén a karácsonyi vásárlások egyre később kezdődnek, és érezzük a megszorítások hatását is – mondta Jean Paul Filliat, az Auchan-hálózat vezérigazgatója, hozzáfűzve: érezhetően többen vásárolnak hitelre. Az eddigi tapasztalatok szerint az idei év slágerei a játékok mellett a digitális fényképezőgépek, az MP3- és MP4-lejátszók, a nagy felbontású lapos televíziókészülékek, valamint a háztartási kisgépek. A jelek arra mutatnak, hogy a vásárlók elsősorban a hasznos ajándékokat keresik.

A Praktiker nem számít olyan hullámra, mint a korábbi években – tájékoztatott Dömötör Péter marketingigazgató, kiemelve, hogy a gazdasági helyzet miatt némiképp változtattak a termékösszetételen is: nagyobb választékot kínálnak a kisebb értékű, ajándékjellegű cikkekből. Az elmúlt napok tapasztalatai alapján karácsonyi slágernek bizonyulnak a Praktikernél a rattan, illetve a tengerifű újságtartók, vázák, egyéb kiegészítő és dekorációs termékek, valamint a láva-, sókristály lámpák is. Jól fogynak a fitneszgépek, GPS-ek is, de a karácsonyi szezon egyik nagy slágercikke a szauna-, illetve az infrakabin. Noha a cég a téli katalógusában is szerepeltet szaunát és infrakabint, a legújabb infrakabinokból a Praktiker szakembereit is meglepő mennyiség fogyott az elmúlt hetekben.

A korábbi éveknél sokkal nagyobb a szőrmék iránti érdeklődés. Divatba jöttek az olyan szövetkabátok, amelyek gallérját, kézelőjét szőrme, mégpedig hosszú szőrű valódi – róka- vagy finn mosómedve- – szőrme díszíti. Sőt, az idén még a sportkabátok kapucniján, gallérján is kiváltotta a műszőrmét a valódi – mondta Csanádi Judit, a Scandic Szőrme Kft. importőr és nagykereskedő vállalat ügyvezető igazgatója. A vásárlók a klasszikus stílus mellett keresik a fiatalos, térdig érő, öves kabátokat, illetve az olyan darabokat, amelyek kapucnis gallérja vállig kihajlik. Noha minden szín divatos az idén, a szezon vezető színe a fekete.

A magyar játékpiac bevételeinek negyven százalékát adó november–decemberi időszakban főként a televízióban is reklámozott termékek iránt nő meg a kereslet – számoltak be tapasztalataikról a hazai kereskedők. A karácsony előtti időszakban várhatóan a nagyobb méretű és értékű játékok felé tolódik el a kereslet. A gyengébb makrogazdasági mutatók, a lakossági költéseket visszafogó megszorító intézkedések miatt az idén jó esetben is csak stagnáló, esetleg csökkenő forgalmat prognosztizálnak az ágazat szereplői a teljes évre, míg tavaly 10 százalék körüli mértékben bővült a játékpiac.

Vannak olyan slágertermékek azonban, amelyekből évről évre egyre többet vásárolnak a magyarok. Ilyenek a legójátékok, amelyekből az idén is rekordforgalmat várnak. Karácsonyra a dán játékgyártó hét magasabb árfekvésű termékből álló akciós csomagot dobott piacra, illetve komoly eredményeket várnak a legújabb termékcsaládtól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.