- Elnökként a legfontosabb feladatának a tulajdonosok nevével meg nem jelölt táblák elleni fellépést tekinti. Ez igencsak időszerű lehet, van, aki szerint ma – például Budapesten – minden harmadik plakát illegális.
- Elnökként a legfontosabb feladatának a tulajdonosok nevével meg nem jelölt táblák elleni fellépést tekinti. Ez igencsak időszerű lehet, van, aki szerint ma – például Budapesten – minden harmadik plakát illegális.
- Ez lehet, hogy túlzás, de mindenképpen több ezer plakátról van szó. Első lépésként az MKRSZ tagjaival abban állapodtunk meg, hogy legkésőbb 2008. március 31-ig mindegyikünk nevesíti az eszközeit – ez egyébként a reklámtörvény tervezett módosításában már előírás lesz. Az érem másik oldala ugyanakkor az, hogy nálunk egy felület engedélyeztetése európai összehasonlításban is elég hosszú és bonyolult folyamat, ennek jelentősen egyszerűsödnie kellene.
- Hozzájárulhat a tisztuláshoz a tavaly megújult egységes közterületi információs rendszer?
- A Szonda Ipsos és az OM-Audit által készített, folyamatosan frissülő adatbázis – amellett, hogy a médiavásárlók számára egységes összehasonlítási alapot jelent – valóban segítheti az illegális plakátok kiszűrését. Ehhez természetesen az önkormányzatok segítségére is szükség van, de azt tapasztaljuk, hogy ők – ebben is – egyre inkább partnereink.
- A köztéri reklámpiac az MRSZ adatai szerint tavaly az egyik legdinamikusabban növekvő szelet volt a reklámtortában: a becsült nettó költés a 2005. évi 15,2 milliárd forintról 19 milliárdra nőtt. Milyen év volt 2007?
- Volt már jobb év, de rosszabb is; úgy vélem, a legtöbb piaci szereplő fel tud mutatni szerény mértékű növekedést.
- A magyar közterületi reklám-piac az elmúlt hónapokban jelentősen koncentrálódott: az EPA-csoport egy éven belül megvásárolta az Intermédiát és a Multireklámot is. Ez megkönynyíti a szövetségi munkát is?
- A szövetségnek jelenleg 18 tagja van, és együttesen több mint 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. Remélem, a jövőben a közös feladatok összehangolása is könnyebben megy.