BUX 41,654.55
-2.90%
BUMIX 3,899.38
-2.03%
CETOP20 1,992.63
0.00%
OTP 10,300
-4.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
-0.61%
-3.70%
-0.46%
OPUS 186.6
-3.91%
+24.44%
-1.60%
0.00%
+0.27%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,744
-4.39%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-4.27%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.21%
-2.96%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,190
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Négy kérdés: Boda Jánoshoz

Új elnököt választott a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) közgyűlése. Az Europlakát ügyvezető igazgatója, Boda János veszi át a távozó Tombor András posztját, és 2007. november 29-től egy éven át tölti be az ügyvezető elnöki posztot. A közgyűlés alapszabályt is módosított. A köztéri piac koncentrációját figyelembe véve – az eddigi gyakorlattal ellentétben – ezentúl nem három, hanem két társelnök áll a szövetség élén. A másik társelnök, Hidvéghy Melinda (Epamedia) 2008. november 29-én veszi át az ügyvezető elnöki teendőket egy évre. Boda Jánost, aki immár tíz éve dolgozik a közterületi reklámszakmában, elnöki terveiről és az ágazat jövőjéről kérdeztük.

- Elnökként a legfontosabb feladatának a tulajdonosok nevével meg nem jelölt táblák elleni fellépést tekinti. Ez igencsak időszerű lehet, van, aki szerint ma – például Budapesten – minden harmadik plakát illegális.

- Ez lehet, hogy túlzás, de mindenképpen több ezer plakátról van szó. Első lépésként az MKRSZ tagjaival abban állapodtunk meg, hogy legkésőbb 2008. március 31-ig mindegyikünk nevesíti az eszközeit – ez egyébként a reklámtörvény tervezett módosításában már előírás lesz. Az érem másik oldala ugyanakkor az, hogy nálunk egy felület engedélyeztetése európai összehasonlításban is elég hosszú és bonyolult folyamat, ennek jelentősen egyszerűsödnie kellene.


- Hozzájárulhat a tisztuláshoz a tavaly megújult egységes közterületi információs rendszer?

- A Szonda Ipsos és az OM-Audit által készített, folyamatosan frissülő adatbázis – amellett, hogy a médiavásárlók számára egységes összehasonlítási alapot jelent – valóban segítheti az illegális plakátok kiszűrését. Ehhez természetesen az önkormányzatok segítségére is szükség van, de azt tapasztaljuk, hogy ők – ebben is – egyre inkább partnereink.


- A köztéri reklámpiac az MRSZ adatai szerint tavaly az egyik legdinamikusabban növekvő szelet volt a reklámtortában: a becsült nettó költés a 2005. évi 15,2 milliárd forintról 19 milliárdra nőtt. Milyen év volt 2007?

- Volt már jobb év, de rosszabb is; úgy vélem, a legtöbb piaci szereplő fel tud mutatni szerény mértékű növekedést.


- A magyar közterületi reklám-piac az elmúlt hónapokban jelentősen koncentrálódott: az EPA-csoport egy éven belül megvásárolta az Intermédiát és a Multireklámot is. Ez megkönynyíti a szövetségi munkát is?


- A szövetségnek jelenleg 18 tagja van, és együttesen több mint 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. Remélem, a jövőben a közös feladatok összehangolása is könnyebben megy.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek