Még nem késett le semmiről az, aki interneten keresztül akarja beszerezni a karácsonyi ajándékokat, az online áruházak többsége a hét közepéig vásárolt termékeket még az ünnep előtt eljuttatja a vevőkhöz. A pénteken megrendelt termékeket még szenteste előtt kézhez kapják a vevők – közölte Mecséri Ildikó, az eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. Mivel azonban az elmúlt napokban nagymértékben megnőtt a megrendelések száma a vállalatnál, tegnaptól már csak az úgynevezett karácsonyi termékkörbe kerülő áruk esetén tudják vállalni ezt a rövid határidőt. Főleg LCD-televíziók, navigációs eszközök, MP3-lejátszók és háztartási kisgépek kerülnek be ebbe a kategóriába.
A múlt héten volt az igazi roham a Bookline.hu internetes könyváruházban, amelynek decemberi forgalma az előzetes várakozásoknak megfelelően, 500 millió forint körül alakul – tudtuk meg Márffy Györgytől, a társaság elnökétől. Akik a webáruházon keresztül szeretnének karácsonyi ajándékhoz jutni, jól teszik, ha legkésőbb szerdáig leadják rendelésüket, mivel a később vásárolt termékeket valószínűleg már csak az ünnepek után kapják kézhez. Az interneten megrendelt könyvek egyébként a vállalat hagyományos üzletében is átvehetők vasárnapig.
A vártnál is jobban sikerült az év vége a Vatera.hu online piactérnél, jelenleg úgy tűnik, az előzetesen tervezett 6,5 milliárd forintos átmenő forgalmat is sikerül túlszárnyalni – mondta el Gerő Viktor, a társaság ügyvezető igazgatója. A karácsonykor mindig megnövekvő forgalmat különböző akciókkal is igyekeznek kihasználni a tavaly 4,9 milliárdos átmenő forgalmat elérő vállalatnál, így például nagyon sok az egyforintos kikiáltási árról induló árverés. A mintegy 430-440 ezer regisztrált Vatera-felhasználó főleg digitális fényképezőgépeket, navigációs eszközöket, MP3-, MP4-lejátszókat, iPodokat, illetve játékokat vásárol karácsony előtt.
Rekordévre készülhetnek az idén a hazai online kereskedők, a legnagyobbak akár 50 százalék feletti forgalomnövekedést is elérhetnek, a teljes piac 45 milliárd forint körül alakulhat a múlt évi 30 milliárd után. Az online kiskereskedelem fejlődését jól mutatja az is, hogy a Fotexnet internetes bevásárlóközpontban lévő üzletek száma egy év alatt 30 százalékkal, közel 100-ra nőtt, az üzletek forgalma pedig 220-225 százalékkal bővült 2006-hoz képest – közölte Porkoláb Péter, a Fotexnet Kft. ügyvezető igazgatója. Duplájára nőtt az egy áruházra vetített havi tranzakciószám is az elmúlt évben, és hasonló mértékben bővült a látogatók és az újonnan regisztráltak száma is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.