BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Indul a bakterház vitte el a tavalyi MTV-pálmát

A közszolgálati tévé 2007-ben megújította klasszikus műsorainak jelentős részét, emellett pedig olyan sikeres filmeket és új produkciókat vitt képernyőre, mint a Csináljuk a fesztivált, a Társulat, az Örökös vagy a Tűzvonalban.

Az elmúlt egy évben kutatások sora erősítette meg: a nézők autentikus hírforrásnak tartják a nemzeti adót. Az országban a tévénézésre fordított idő évek óta az idén először csökkent, a Magyar Televízió az esti időszakban mégis megőrizte közönségarányát.

A hazai tévénézők szerint a közszolgálati televízió a legerősebb a kultúraközvetítés területén. Ezt támasztja alá az is, hogy az MTV tavalyi tíz legnézettebb műsora között két magyar filmalkotás szerepel: az első helyen végzett az Indul a bakterház 1 millió 856 ezer nézővel, amíg a Tenkes kapitánya 1 millió 218 ezres tábora a hetedik helyezést hozta a Zenthe-filmnek. Az m2 tízes toplistáján viszont már hét magyar film szerepel. Egyre népszerűbbek az m1 szórakoztató műsorai: a hagyományos Önök kérték szilveszteri adását 1 millió 532 ezren nézték, emellett átütő sikerrel futottak az év újdonságai, a Csináljuk a fesztivált és a Tiszta kabaré adásai is.  Az ötvenéves MTV jubileumi programjai közül kettő is bekerült a csatorna idei top 10-es listájába, harmadik lett a Krém május elsejei adása, és nyolcadik helyezést ért el a Játsszuk újra című műsor Rózsa Györggyel és Vágó Istvánnal.

Továbbra is zajlik az a piaci átrendeződés, amelyben a tematikus televíziók térnyerése mellett csökken a földi sugárzású csatornák részesedése. 2007-ben a három nagy országos adó közönségaránya 67,1 százalékról 61,9 százalékra esett vissza az előző évhez képest, ezzel egy időben a sport, film, gyerek és ismeretterjesztő tematikus csatornák összesen 19 százalékkal növelték nézőtáborukat. A két nagy kereskedelmi tévé veszített közönségarányából. Az m1 az esti kiemelt sávban, a 20 és 22 óra közötti időszakban megőrizte részesedését, az m2-nek ugyanakkor minden műsorsávban nőtt a nézettsége.

Hír- és hírháttér műsorok

Szeptember elejétől új arculattal és új díszlettel jelentkezett a Magyar Televízió Híradója. A műsor nézettsége jelentősen nőtt, szeptemberben átlagosan 800 ezer felnőtt, vagyis az első félévhez képest 184 ezerrel többen nézték végig a Híradó főkiadását az m1-en. 2007-ben több kutatás vizsgálta a különböző csatornák híradóinak megítélését, illetve kiegyensúlyozottságát. Az eredmények szerint az MTV, a TV2 és az RTL Klub hírműsorai közül az MTV  Híradója a legkiegyensúlyozottabb. A legnézettebb a december 26-ai esti Híradó volt: 1 millió 126 ezren voltak kíváncsiak a közszolgálati televízió híreire.

Az m1 magazinműsorai közül továbbra is a Kékfény a legsikeresebb, átlagosan 940 ezer felnőtt nézővel és 25 százalékos közönségaránnyal. A bűnügyi magazin nyerte a hírműsorok „versenyét” is, egy januári adását 1 millió 175 ezren kísérték figyelemmel, 2006-hoz képest átlagosan 17 százalékkal többen nézték az adásokat 2007-ben.

Jól szerepeltek a közszolgálati televízió élő közvetítései is: az állami ünnepségek idején hagyományosan sokan kapcsolnak az m1-re. A sportműsorok közül a Moto GP novemberi futamát nézték a legtöbben. A Magyar Televízió 2005 óta közvetíti élőben Talmácsi Gábor versenyeit, a világbajnoki győzelmet hozó adást 812 ezer néző követte végig, a közvetítésbe közel másfélmillió néző kapcsolódott be legalább egy percre.

Szórakoztató műsorok

A szórakoztató műsorok közül rendszeresen 1 millió fölötti nézettséget hoz az Önök kérték, de 2007 nyarán népszerű volt Szilágyi Tibor műsora, az Üdítő is. Az MTV tíz legnézettebb műsora közül hatot a szórakoztató főszerkesztőség készített, köztük a szilveszteri 1 millió 531 ezer nézőt vonzó Önök kértéket, és a Csináljuk a fesztivált második sorozatának 1 millió 417 ezres nézettséget elért döntőjét is.

A Magyar Televízió az Európai Műsorszolgáltatók Szövetségének (EBU) tagjaként közvetítette májusban az Eurovíziós Dalversenyt Helsinkiből. A kétórás döntőt, benne Rúzsa Magdi fellépését, több mint egymillióan kísérték figyelemmel, az adás alatt minden harmadik néző az m1-et választotta.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.