A nyolcvanadik Oscar-gála nem csupán a díjazottak, de a ceremóniát közvetítő tévécsatornának is kellemes napot szerzett. A Walt Disney médiabirodalomhoz tartozó ABC évente 10–20 millió dollárt keres az Oscar-átadás közvetítésén. A társaság nézettséget nem garantál, így a borsos spotárakat befizető hirdetők nem csupán a nyertesek kiléte, de a nézőszám miatt is izgulhatnak. Az idén egy harmincperces reklámért 1,8 millió dollárt kért a csatorna, hat százalékkal többet, mint egy évvel korábban. (Ennél drágábban csak a Super Bowl reklámhelyeit adják: a február 3-i nagy öszszecsapást közvetítő Fox 2,7 millió dollárt kért fél percért.)
Az Oscar-gála nézettsége a tapasztalat szerint nagyban függ attól, hogy vannak-e nagysikerű közönségfilmek a jelöltek között. Tíz évvel ezelőtt például 55 millióan követték, amint a Titanic 11 díjat is besöpört, öt éve, a Chicago győzelmét viszont mindössze 33 millióan nézték. Igaz, akkor az USA a gála előtt öt nappal indította el az Irak elleni újabb inváziót.
Az idén teljesen hiányoztak a blocbusterek a jelöltek között: a tavalyi észak-amerikai bevételi lista első tíz helyezettje közül a legfontosabb díjakra – legjobb film/rendezés/főszereplő – egyet sem jelöltek. A fődíjesélyesek közül a Juno szerepelt a legjobban, 130,4 millió dolláros egyesült államokbeli bevétellel. Az Oscar körüli felhajtás a filmes bevételeket is megdobja. A legjobb filmnek kijáró elismerés a szakemberek szerint akár 60 millió dollárt is jelenthet. A győztes Nem vénnek való vidékre ez rá is fér. A november 9-én bemutatott mozinak a jelölés a Nielsen EDI szerint csupán 6,8 millió dollár pluszbevételt jelentett. A film ez idáig világszerte összesen „mindössze” 94,9 millió dollárt hozott a Box Office Mojo szerint – nálunk csak a jövő héten mutatják be. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.