BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lenyomja a nyulat a csokitojás?

Nyakunkon a húsvét, a csokinyulak, tojások és egyéb húsvéti édességek heteken belül elárasztják az üzletek polcait. A Nielsen piackutató vállalat az elmúlt évek húsvétjainak vásárlási tendenciáit összegzi.

A felmérésből többek közt kiderül, hogy a mennyiségi eladások 9 százalékkal csökkentek, az azt megelőző évhez képest, a tojás, nyúl, bárány, csibe és az ajándék csomagok 900 tonnát meghaladó értékesítése azonban így is közel 22,5 milliárd forint bevételt hozott.

A legtöbb nagy gyártó a húsvéti szezonális édességek tavalyi kiskereskedelmi forgalmában elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat, ezzel jelentősen visszaszorítva a nugátot. A figurák közt nagyot javult a csoki tojás pozíciója, a nyúl rovására. Az egyéb figurák, mint a bárány, csibe kacsa és mások részaránya 10 százalék alatt maradt. A hagyományos csomagok részaránya tavalyelőttig növekedett, múlt évben viszont 10 százalék alá csökkent, mennyiségben is, értékben is. Szintén egyre kisebb részesedést értek el az ajándékkal kiegészített édesség-csomagok. Mennyiségben 4, értékben 11 százalék jutott rájuk, a legutóbbi adatok alapján.

Továbbra is a piac egyik fontos jellemzője, hogy nagyon koncentrálódik a hipermarketekre. Az eladott mennyiség 56 százaléka a legnagyobb eladóterű üzletekben talált vevőre az utóbbi két év során. A 401-2 500 négyzetméter közötti csatorna részaránya 25-ről 28 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.