BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Bikamód dübörög a spanyol Inditex

Negyedével 1,25 milliárd euróra nőtt Európa legnagyobb ruházati vállalatának, a Zara márka anyavállalatának, az Inditexnek adózott eredménye tavaly az előző évhez képest - derül ki a társaság közleményéből.

A spanyol csoport konszolidált árbevétele 2007-ben 15 százalékkal haladta meg a 2006-os értéket, s így csaknem elérte a 9,5 milliárd eurót.
Az Inditex 560 új üzletet nyitott 2007-ben, ezek 80 százalékát Spanyolországon kívül. Ezzel együtt a nemzetközi piacokról származó bevétel 60,4 százalékról 62,5 százalékra emeledett. Az Inditex világszerte csaknem 80 ezer főt foglalkoztat.

A társaság idén jelentette be, hogy új leányvállalatot alapít. Az új lánc a többihez hasonlóan nemzetközi lesz, s kizárólag kiegészítőket forgalmaz majd. A nyolc márka mellé kilencedikként alapított láncról Pablo Isla, a konszern vezérigazgatója is nyilatkozott, s kifejtette, az első üzletet még az idén megnyitják. A spanyol cég ezzel a lépéssel megerősítette azt a tényt, miszerint az egyesek által telített ruházati piacon potenciális fejlődési lehetőséget jelentenek a kellékek, így a cipők, övek, kesztyűk, sálak és egyéb idénycikkek.

Az Inditex a Zara 2004-es piacralépése után 2007-ben jelent meg nálunk négy új márkával. Novemberben az Inditex Pull & Bear üzlete nyílt meg a Vörösmarty téri ING épületben. Emellett a téren jelenleg felújítás alatt álló, a Skála Divatház Rt. tulajdonában lévő Luxus Áruházban a cégcsoport másik két márkája, a Breshka, illetve a Stradivarius kap helyet. A tervekkel ellentétben az áruház még nem nyitott meg.

A Vörösmarty tér mellett mindegyik fent említett márka saját üzletettel jelent meg az Arena Plazában. Ezeken kívül a konszern fehérneműket és alsóruházatot kínáló leányvállalata, az Oysho debütált első alkalommal a magyar ruházati piacon.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek