A Barcelonában zajló Kiskereskedelmi Világkonferencián Anders Dahlvig Ikea-vezérigazgató arról beszélt, hogy a cég terjeszkedési terveit a gyengélkedő nemzetgazdaságok "jelentősen" befolyásolták, a Carrefourt irányító José Lois Duran pedig annak a véleményének adott hangot, hogy az ágazat annyi kihívással szembesül, amennyivel korábban még sohasem. A globális recesszió veszélye mellett az infláció jelenti a fő problémát, Duran Argentínát és Kínát említette, ahol a hús ára 25, illetve 18 százalékkal emelkedett.
A világszerte több mint 260 áruházat üzemeltető Ikea az idén és jövőre mintegy 20 új egység megnyitását tervezi, a beruházások többségét azonban nem a vezető, hanem a feltörekvő piacokon -Ukrajnában, Szlovániában és Horvátországban - valósítják meg.
A többek között a Clinique márkáról is ismert Estée Lauder Cos. elnöke, Patrick Bousquet-Chavanne - ugyanezen a konferencián - arról beszélt, hogy cége az Egyesült Államokban komoly kihívásokkal szembesül az idén.
A borúlátást az elemzői vélemények is alátámasztják, amelyek szerint a befektetők a következő néhány negyedévben sorra vonulnak majd ki a kiskereskedelemből. Az aggodalom, úgy tűnik, nem alaptalan: a Carrefour részvényárfolyama az elmúlt napokban közel négy, az Estée Lauderé három százalékkal gyengült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.