Mivel a magatartásnak nem volt érzékelhető piaci hatása, bírság kiszabására nem került sor.
A GVH eljárása azért indult, mert tavaly júliusban a Pécsi Vízmű olyan leveleket küldött ki a fogyasztóknak, amelyek szerint csak ő végezheti a települési folyékony hulladék rendszeres begyűjtését, szállítását és kezelését. A társaság az erről szóló közleményét a honlapjára is felrakta, ahol megtalálható volt a Dunántúli Napló egyik cikke is. A "Szippantás: nagy változások" című írásban az szerepelt, hogy "Pécsett augusztus 1-től kizárólag a Pécsi Vízmű végezheti majd ezt a szolgáltatást".
A GVH vizsgálat megállapította, hogy a pécsi önkormányzat által 2007. áprilisában kiírt közbeszerzési eljárást tényleg a Pécsi Vízmű nyerte, így a vállalkozás tíz évig végezheti Pécs belterületén a csatornára rá nem kötött, de ivóvízzel ellátott ingatlanokon a folyékony hulladék gyűjtését és elszállítását. Az e munka elvégzésére vonatkozó helyhatósági szabályok értelmében azonban a kizárólagosság csak a lakossági fogyasztók esetében állt fenn, a gazdálkodó szervezetek nem kötelesek a Pécsi Vízmű szolgáltatásait igénybe venni.
A GVH mindezek ismeretében megállapította, hogy a Pécsi Vízmű megtévesztette a fogyasztókat. A versenyhatóság azonban szükségtelennek ítélte bírság kiszabását, mivel a megtévesztő tájékoztatásnak nem volt piaci hatása, a Pécsi Vízmű pedig az eljárás megindulását követően haladéktalanul felhagyott a jogsértő magatartással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.