A drága mobilok nem kellenek – szenved a Sony Ericsson
Az előzetes eredmények szerint a második negyedév során 24 millió Sony Ericsson mobilt adtak el, átlagosan 115 eurós áron. Az első negyedévben 22,3 millió telefont szállított le a cég, az átlagos eladási áruk 121 euró volt. A vártnál nagyobb áresés miatt a cég úgy becsüli: az adózás előtti eredmény éppenhogy eléri majd a nyereségküszöböt. Az első negyedévben a Sony Ericsson 2,7 milliárd eurós bevétel mellett 133 millió euró nettó profitot ért el – olvasható a HWSW-n.
Noha a globális mobiltelefon-piac folyamatosan növekedik, a bővülés szinte kizárólag a fejlődő országoknak köszönhető. A Gartner adatai szerint a Sony Ericsson legfontosabb piacán, Nyugat-Európában 16,4 százalékkal estek vissza az eladások az első negyedévben - ez volt az első eset, hogy a piac csökkent volna azóta, hogy a Gartner 2001-ben elkezdte mérni az eladásokat. A tendencia miatt a Sony Ericsson elvesztette negyedik helyét a mobiltelefon-gyártók globális rangsorában, átadva azt az LG-nek. A japán-svéd vegyesvállalat 7,5 százalékos részesedése 1,4 százalékponttal múlja alul az egy évvel korábbit.