BUX 43,045.36
-0.13%
BUMIX 3,820.53
+0.28%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,148
-0.74%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.16%
-3.11%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,545
+0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
0.00%
OPUS 152.4
+0.40%
+0.51%
0.00%
-0.43%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,830
+0.71%
+1.58%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+2.02%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.69%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
0.00%
+1.24%
0.00%
-5.19%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Állateledekből jön a Mars 57 milliárdos bevételének fele

A tavalyi, több mint 50 milliárd forintos bruttó árbevétel után az idén 56-57 milliárd forint árbevételt vár a Mars Magyarország menedzsmentje - mondta Ács Tamás, a cég ügyvezetője hétfőn, egy budapesti háttérbeszélgetésen.

Az árbevétel több mint 50 százalékát állateledelek, mintegy egyharmadát édességek és további 10 százalékát egyéb élelmiszerek értékesítése adja. A belföldi eladásokból származó bevétel mintegy 15 milliárd forintot tett ki.

Magyarországon a világcég tavaly 2 milliárd forintot fektetett be, legutóbbi, 1,4 milliárd forintos fejlesztésével mintegy 20 százalékkal bővítette az állateledel-gyártó kapacitását Csongrád megyében, ahol újabb márka gyártását kezdték meg. Az új termékből egész Európát Magyarországról látják el.

A Mars Magyarország termeléséhez évente több mint 10 milliárd forint értékben szerez be alapanyagokat - főként gabonaféléket - belföldön. A tájékoztatón jelenlévő vállalati vezetők elmondták, hogy tudnák ugyan növelni a magyar alapanyagok vásárásást, ám a jó minőségű termékekből nincs mindig elegendő mennyiség. Ez elsősorban a speciális húslisztekre vonatkozik - fűzték hozzá.

A Mars magyar érdekeltségének nyeresége és a termelés volumene nem nyilvános - mondta az MTI-nek Ács Tamás, annyit azonban megjegyzett, hogy a termékek Magyarországon, mintegy 30 százalékos részesedéssel piacvezetők a kutya- és macskaeledel-piacon.

A multinacionális, amerikai bejegyzésű cég magyar érdekeltsége két vállalkozásból áll, az egyik egy budapesti székhelyű értékesítő bt., a másik a Csongrád-Bokroson működő gyártóbázis, amely kft.-ként működik. A cég a korábbi Masterfoods nevet változtatta - az arculatváltás részeként - a múlt évben Marsra.

A Mars a világ 65 országában rendelkezik telephellyel, árbevétele tavaly 25 milliárd dollár körül alakult.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek