Hozzátette: az árnövelésre vonatkozó kereskedelmi tárgyalások már befejeződtek. Az UM átlagosan 10 százaléknál kisebb mértékben drágítja termékeit. Az Unilever az elmúlt években a költségnövekedéseket a hatékonyság javításával kompenzálta, az idén azonban már a pluszkiadások egy részét érvényesítenie kell az átadási árakban. Ugyanakkor a 10 százalék alatti átlagos emelés – elsősorban a fogyasztók megtartása érdekében – a töredékét teszi csak ki annak, mint amekkorát az alapanyagok drágulása megkívánna – hangsúlyozta.
A növényi olajok drasztikus árnövekedése miatt az Unilever margarinjai, ketchupjai, majonézei, mustárjai és jégkrémjei az átlagosnál jobban drágulnak – húzta alá az igazgató. (A jégkrémeknél a változásban a tejárak emelkedése is szerepet játszik.) A világpiaci árrobbanás kevésbé érinti viszont a cég ételízesítőit, így ezek az átlagosnál kisebb mértékben drágulnak majd.
Az UM 76 milliárd forintot meghaladó éves árbevételével a legnagyobb napi fogyasztási cikkeket előállító (FMCG) cégnek számít a hazai piacon, megelőzve a svájci tulajdonú Nestlé Hungária Kft.-t. Az Unilever Magyarország árbevételének 60 százalékát élelmiszerek, 40 százalékát háztartás-vegyipari és kozmetikai cikkek forgalmazása teszi ki. A társaság Veszprémben jégkrémeket (Algida), Röszkén ételízesítőket (Knorr, Delikát), Nyírbátorban háztartási termékeket (Domestos, Cif, Coccolino) állít elő. A már említett margarinokat, ketchupokat, mustárokat és majonézeket a cégcsoport csehországi gyárától szerzi be.
A nemzetközi híradások szerint az angol–holland anyavállalat máshol is jelentős drágításokat hajt végre.
További részletek itt olvashatók.