Cégvilág

Már a luxuscégeknek is egyre nehezebb

Az ideinél kisebb mértékben 6 százalékkal bővül a luxuscikkek piaca 2009-ben – írja legfrisebb elemzésében a Deutsche Bank AG és a Goldman, Sachs & Co. Idén mintegy 7,1 százalékos növekedést regisztráltak. A hír hatására azonnal csökkenni kezdett az iparági szereplők – többek között a Burberry és a PPR – árfolyama.

Az elemzők szerint egyre nehezebb növekedést produkálni a világszerte 180 milliárd eurós luxuspiacon az európai és az amerikai gazdaság gyenge teljesítménye miatt. A gazdaság teljesítménye ugyanis rányomja bélyegét a drága órák, ékszerek, divatcikkek és italok iránti keresletre.

Az iparágnak számos kockázati tényezővel kell számolnia – vélik a szakemberek. Több luxusipari vállalat részvényeit már nem javasolják vételre az elemzők: ilyen például a Swach csoport, és az olasz Luxottica. Emellett több mint 10 százalékkal csökkentették olyan vállalatok éves eredményekre vonatkozó előrejelzéseit, mint a PPR, a Bulgari, a Richemont

A Burberry papírjai 6,2 százalékkal 403 fontra csökkentek a londoni tőzsdén az elemzés hatására. A Gucci csoportot is felölelő PPR konszern részvényei pedig 7,9 százalékkal 60,70 euróra esetk vissza a párizsi börzén. A 2009-es előrejelzések megviselték az iparág legnagyobb szereplőjének számító, szintén francia Louis Vuitton Moët Hennessy LVMH csoportot is: a részvények 3,4 százalékkal 62,27 euróra estek vissza.

LVMH Burberry Sachs & Co Deutsche Bank AG Bulgari Richemont Goldman luxus
Kapcsolódó cikkek