Cégvilág

Nem temetésre költik – örökségfelélő mozgalom indult nyugaton

Spending the Kids’ Inheritance (SKI). Ezt a nevet kapta az a mozgalom, amelyhez egyre több tehetős idős ember csatlakozik a fejlett országokban. Számos cég már fel is készült az új piacra, és kifejezetten szépkorúaknak kínálja luxus szolgáltatásait- írja a HVG.

Az SKI mozgalom tagjai tehetős új-zélandi, ausztrál, amerikai, kanadai és brit állampolgárok. Drága motorokon, veteránautókon száguldoznak, világ körüli utakat tesznek. Eleinte viccnek számított a mondás: "azért utazunk, hogy elköltsük a gyerekek örökségét", ma már egyre többen gondolják komolyan – olvasható a HVG-ben.

Nem csak az örömök keresése vezeti a fejlett országok ezüstrókáit a felhalmozott elköltésére. A brit lapok gyakran emlékeznek meg arról, hogy a 300 angol font (87,5 millió forint) feletti örökség adóköteles, az mértéke pedig elérheti a 40 százalékot is. Emellett az is fontos tényező, hogy a 21 500 fontot meghaladó jövedelemmel rendelkező britek számára nem jár ingyenes egészségügyi ellátás, az idősek otthonába költözés költségeit gyakran a házuk eladásával teremtik elő, ami szintén az örökség végét jelenti.

Az ötven felettiek életvezetéssel kapcsolatos döntései óriási jelentőséggel bírnak, hiszen – mint az a Time egy tavalyi felméréséből kiderül – az ő kezükben összpontosul a brit vagyon háromnegyede. Három évvel ezelőtt a korcsoport háromnegyede úgy nyilatkozott: saját életminőségének javítására szeretné fordítani vagyonát, és nem szándékozik örökséget hagyni. Mostanra tehát utazási irodák és internetes oldalak kínálják szolgáltatásaikat kifejezetten időseknek.

Az angol Saga tengeri luxusutakat szervez, és lakókocsi-kölcsönzéssel is foglalkozik. Ausztráliában az All Terrain Warriors 200-500 ezer ausztrál dollárért (28- 71 millió forint) kínál luxuslakókocsikat, az Ulysses motoros klub pedig 40 év alattiakat fel sem vesz tagjai sorába.

Az idősek aránya a fejlett országokban folyamatosan növekszik, Németországban már most a lakosság 37 százalékát teszik ki, 2035-re pedig a németek fele időskorú lesz. A korosztály vásárlóereje pedig igen jelentős, főleg ahhoz képest, hogy a reklámszakma – egyelőre – milyen kevés figyelmet fordít rájuk.

költ idős örökség öreg luxus
Kapcsolódó cikkek