A 19,7 százalékos visszaesés megrázó, ám az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA adatai szerint Nyugat-Európában 16,5 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba, mint tavaly augusztusban, a harminc európai országban (EU27 + EFTA) 15,5 százalékos volt a piacszűkülés átlaga és 780 301 gépkocsi kelt el. Ebből a szempontból tehát csupán a nemzetközi trendet követjük.
Az első fél év ugyanakkor sem Európában, sem Magyarországon nem volt rossz. Amíg a harminc európai ország forgalmának átlaga pontosan 2 százalékkal marad el a 2007 első hat hónapjáról, addig nálunk mindössze 1,5 százalékos volt a piacszűkülés. Igaz, ezt az eredményt is csak úgy érhették el a hazai kereskedők, hogy minden kedvezményt megadtak a vásárlóknak, csak vigyék azt az autót.
Másrészt az is igaz, hogy nem mindegy, milyen értékesítési szintről indul a piacszűkülés. Ám néhány nagy nyugati piacon olyan mértékű a visszaesés, hogy az már komolyan megijesztette a gyártókat. A régi EU-tizenötök és a három EFTA ország alkotta Nyugat-Európában csupán Portugália autóforgalma emelkedett, az összes többi piac olyan jelentősen zuhant, hogy az elmúlt hónapban a 18 országban 141 ezerrek kevesebb kocsit vásároltak, mint tavaly ilyenkor.
A Magyarországgal együtt csatlakozott új EU-tagok forgalma viszont csak 9 ezerrel csökkent. Igaz, a 45 százalékos litván és a 36 százalékos észt eladásesés nagyobb arányú, mint a magyar, de ott csupán 1-2 ezer autó kel el havonta. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy az eddig rakétaként emelkedő Romániában 9 százalékkal 30500-ra csökkent az új autók forgalomba helyezése a múlt hónapban.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.