BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutális mennyiségű toalettpapírt vesznek a magyarok

Értékben kilenc százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 2007 július-2008 június között, a megelőző tizenkét hónaphoz képest. Így az évi összes bolti eladás megközelíti a 40 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Mennyiségben háztartási papírárukból a konyhai törlőkendő bolti eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal. Mellette nagyobb lett a toalett papír  és a papír zsebkendő forgalma is, 2-2 százalékkal. A Nielsen 2007 július-2008 júniusi Kiskereskedelmi Indexe csak a szalvétánál regisztrált némi mennyiségi csökkenést.

Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett, kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárdos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár.

A fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Idén május-júniusban toalett papírnál  7 százalékos áremelkedést mért a Nielsen, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan 5, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. Olcsóbb lett a konyhai törlőkendő, 9 százalékkal.

Figyelemre méltó, hogy a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább a háztartási papírárunál. Ugyanakkor mindegyik szegmensben nagyobb lett a drogéria részaránya.

A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója viszont gyengült: Értékben mért piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból.

A kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.