Brutális mennyiségű toalettpapírt vesznek a magyarok
Mennyiségben háztartási papírárukból a konyhai törlőkendő bolti eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal. Mellette nagyobb lett a toalett papír és a papír zsebkendő forgalma is, 2-2 százalékkal. A Nielsen 2007 július-2008 júniusi Kiskereskedelmi Indexe csak a szalvétánál regisztrált némi mennyiségi csökkenést.
Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett, kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárdos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár.
A fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Idén május-júniusban toalett papírnál 7 százalékos áremelkedést mért a Nielsen, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan 5, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. Olcsóbb lett a konyhai törlőkendő, 9 százalékkal.
Figyelemre méltó, hogy a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább a háztartási papírárunál. Ugyanakkor mindegyik szegmensben nagyobb lett a drogéria részaránya.
A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója viszont gyengült: Értékben mért piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból.
A kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben.


