Mennyiségben háztartási papírárukból a konyhai törlőkendő bolti eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal. Mellette nagyobb lett a toalett papír és a papír zsebkendő forgalma is, 2-2 százalékkal. A Nielsen 2007 július-2008 júniusi Kiskereskedelmi Indexe csak a szalvétánál regisztrált némi mennyiségi csökkenést.
Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett, kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárdos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár.
A fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Idén május-júniusban toalett papírnál 7 százalékos áremelkedést mért a Nielsen, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan 5, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. Olcsóbb lett a konyhai törlőkendő, 9 százalékkal.
Figyelemre méltó, hogy a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább a háztartási papírárunál. Ugyanakkor mindegyik szegmensben nagyobb lett a drogéria részaránya.
A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója viszont gyengült: Értékben mért piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból.
A kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.