Felgyorsulóban vannak az orosz Szuhoj cég fejlesztései, de továbbra sem ismert, hogy a megrendelői oldal egyik főszereplője, a következő hónapokban több kisebb orosz légitársaság összevonásával megalakítandó új orosz szuper-légitársaság hány gépre tart igényt. Közben a Szuhoj eldöntötte: a személyszállító repülők összeszerelését egy most aláírandó szerződés értelmében az indiai Nagpurban kétmilliárd euróért létesített új üzemében végzi, ott 15 ezer embert foglalkoztat majd, ezenkívül október elsejétől pótlólagos részvénykibocsátást hajt végre 254 millió rubel (kb. 10,23 millió dollár) értékben.
Magyar szempontból fontos lehet a Szuhoj egyenletes fejlődése, mert a vállalat új európai javítói hátterét a Malév tulajdonában lévő Aeroplex adhatja. Ez még nem dőlt el, de a tárgyalások most is tartanak – közölte tegnap lapunkkal a Moszkvában más ügyekben tárgyaló Leonov Péter. A vezérigazgató beszámolója szerint a légitársaság folytatja a flottakorszerűsítési programot, október–novemberben beállítják a turbópropelleres repülőgépeket, és továbbra is él a nyáron, a kanadai Bombardier céggel aláírt szándéknyilatkozat, miszerint a Malév vadonatúj Q400-asokat vásárol. Leonov Péter elmondta, két éven belül nem lesz napirenden Szuhoj repülőgépek beszerzése, de nem mondtak le erről a korábban már bejelentett szándékról.
Az orosz Szuhojjal kapcsolatos kételyeket erősíti, hogy ez év nyarán megint fél évvel elhalasztották a Szuhoj Superjet 100-as (SSJ–100) repülők szállításának kezdetét. Az új típus első, megrendelt gépeit csak a jövő év harmadik negyedének végére ígéri a vállalat. A regionális járatokra szánt SSJ-kből, amelyekkel a már elavult Tu–134-eseket és Jak–42-eseket váltanák le, az Aeroflot harmincat rendelt, eredetileg a szállítások ez év novemberi kezdésével, de a Szuhoj már korábban is jelzett – akkor két-három hónapos – késést. Az olasz Alenia Aeronautica ez év januárjában közölte, megvásárolja a Szuhoj cég 25 százalék plusz egy szavazatát. Akkor azt mondták, ezen ügylettel az orosz társaság kifejlesztheti 75–95 személyes Superjetjét, amelyre az orosz állammal közösen 1,6 milliárd dollárt költ. A következő húsz évben 1800 ilyen légi járművet szeretne eladni, jórészt külföldön. A repülőgépek marketingjét végző Alenia–Szuhoj közös vállalatot tavaly hozták létre.
A gép első útját ez áv május 19-én tette meg. A brazil Embraer- és a kanadai Bombardier-gyár modelljeivel versenyző, 75–95 személyes kategóriába tartozó SSJ–100-as kifejlesztése 2001-ben kezdődött. Katalógusára – felszereltségtől függően – 23,4–28,9 millió dollár között van.
A tárgyaláson szó volt a Malév jövőjéről, de az idézett vezető szerint nincs ok az aggodalomra.
A tárgyaláson szó volt a Malév jövőjéről, de az idézett vezető szerint nincs ok az aggodalomra.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.