Ebben az évben összesen mintegy 150 millió eurót fordít beruházásokra a régióban a Henkel csoport. A cég startégiájában rendkívül fontos szerepet játszik a kelet-közép-európai régió – jelentette ki a Világgazdaságnak Christian Laske, a Henkel CEE kutatás-fejlesztésért felelős igazgatója a társaság bécsi sajtótájékoztatóján.
Ezt mutatja az is, hogy az alkalmazottak száma emelkedik a térségben: néhány éve alig nyolcezer embert foglalkoztattak Kelet-Közép-Európában, jelenleg már közel tízezret.
A német háztartási-vegyipari csoport árbevétele is dinamikusan nőtt az elmúlt években a térségben. Arra számítanak, hogy a jövőben folytatódik a gyors bővülés a közel félmilliárdos lakosságú régióban.
A vegyipari vállalat tavaly 2,21 milliárd eurós árbevételt realizált térségünkben, ez 17,5 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbihoz képest, s közel háromszorosa a hat évvel korábbi forgalomnak.
Az évezred eleje óta több olyan termék is akadt a vállalatnál, amelynek árbevétele több mint tízszeresére emelkedett: a Perwoll értékesítéséből például 14-szer, míg a Silanéból, közel negyvenszer annyi folyt be 2007-ben, mint 1999-ben. A cég legerősebb márkája ugyanakkor természetesen továbbra is a Persil: a mosószer értékesítési bevétele körülbelül ötszörösére gyarapodott az elmúlt 10 évben.
A térség legnagyobb piacán, Oroszországban a Henkel jelenleg már kelet-közép-európai árbevételének közel ötödét realizálja, míg 10 százalék felett részesedik az értékesítésből Lengyelország is. A legdinamikusabban bővülő nemzeti piac tavaly Románia volt: keleti szomszédunknál 36,5 százalékos növekedést ért el a csoport, s 30 százalék fölötti bővülésről számolhattak be Ukrajnában és Oroszországban is.
Az elmúlt években jól teljesített a magyar piac is: a hazai leányvállalat, a Henkel Magyarország Kft., azt követően, hogy 2006-ban hatodával magasabb forgalmat realizált az egy esztendővel korábbinál, tavaly is a várakozások fölött teljesített, s a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére közel 10 százalékkal – 79,8 milliárd forintra – növelte árbevételét. A javuló teljesítményhez nagyban hozzájárult, hogy bár a társaság egy anyavállalati döntés értelmében két éve bezárta szolnoki mosóporgyárát, körösladányi egységét – ahol folyékony mosószereket gyártanak – folyamatosan bővíti. Innen jelenleg már több mint 30 országba szállítanak, nem véletlen tehát, hogy a hazai leány árbevételének több mint felét a mosószer-divízió adja. Deák Ferenc, a társaság ügyvezető igazgatója lapunknak korábban elmondta: tavaly 1,4 milliárd forintot fordítottak különböző beruházásokra Magyarországon, s ennek nagy része az említett üzem fejlesztésére és bővítésére ment el. A gyár kapacitásának növelése az idén tovább folytatódott: az egységben július elején adtak át egy új üzemcsarnokot, illetve a jelenlegi termékpaletta előállítására alkalmas gyártósort.
A Henkel 32 országra kiterjedő kelet-közép-európai tevékenységét az ausztriai központból koordinálják.
A Henkel 32 országra kiterjedő kelet-közép-európai tevékenységét az ausztriai központból koordinálják.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.