Nagyobb forgalom a Coopnál
Az éles kiskereskedelmi verseny és az általában csökkenő fogyasztási kedv ellenére növelte eladásait a Coop Hungary Zrt. az idei év első felében – közölte tegnapi tájékoztatóján Murányi László, a társaság vezérigazgatója. A magyar tulajdonban lévő üzletlánc hathavi forgalma 14,3 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, szemben a gyorsan fogyó fogyasztási cikkek (FMCG) teljes kiskereskedelmi piacának 8,9 százalékos bővülésével.
A változásokat részben az egy főre jutó vásárlások értéknövekedése, részben – komoly inflációs hatásként – az alapvető élelmiszerek áremelkedése okozta – állapította meg a vezérigazgató. A Coop csoport tavaly 440 milliárd forintos kiskereskedelmi árbevételt ért el, ez az idén 500 milliárdra bővülhet. Az üzletlánc első félévi forgalma megközelítette a 240 milliárd forintot. Coop-logóval ma háromezer bolt üzemel, számuk nem csökkent az utóbbi években. A csoport logisztikai hálózata ugyanakkor a sajátokkal együtt összesen ötezer üzletet lát el áruval.
Az agrártárca számára az üzletlánc fontos partner, mert 90 százalékban hazai élelmiszereket forgalmaz és százezer embernek nyújt megélhetést – jelentette ki Gráf József agrárminiszter. Hozzátette: a csoport nyitott az agrárproblémák megoldására, de nem politikai megrendelésre, hanem üzleti alapon cselekszik. Legutóbb például jelentős mennyiségű almát vásárolt – utalt a közelmúltbeli szabolcsi almapiaci feszültségekre az agrárminiszter. (A tárca támogatja a ma induló, III. Coop Rally elnevezésű eseménysorozatot is, amely a minőségi hazai élelmiszerek népszerűsítésére irányul.) A Coop csoport ma 700 magyar kis- és közepes (agrár)vállalkozás tulajdonában van, beszállító partnereinek száma pedig eléri a háromezret. Murányi László szerint az üzletlánc alapvetően a vidéki lakosság vásárlóerejéhez igazítja élelmiszerei ár-érték arányát. VG


