BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsítás az Öbölben

Sokéves bizonytalanság, tulajdonosi cserék és elhúzódó előkészítés után a közeljövőben felgyorsulhat az Öböl-projekt néven ismertté vált, több mint 130 milliárd forintos vegyes funkciójú beruházás. Értesülésünk szerint a fejlesztő portugál csoport (a vezető Mota-Engil, valamint a Finibanco és az Estia) rövidesen befejezi az első, főleg szabadidős és szolgáltatóegységeket magában foglaló ütemet, s már hozzálátott a beruházás sokkal nagyobb értéket képviselő elemeinek a megvalósításához.

A piac erre a második ütemre kíváncsi igazán. Ennek keretében ugyanis megközelítőleg 200 ezer négyzetméter bérelhető iroda, mintegy 2000-2500 lakás és egy 350 szobás szálloda létesül. „Az eddig elkészült rész összköltsége meghaladja az 5 milliárd forintot, az irodák teljes költsége pedig 110 milliárd forintra tehető” – tudtuk meg Szörcsök Gabriella értékesítési igazgatótól.

Zala László, a beruházást irányító projektcég, az Öböl XI. Kft. ügyvezetője azt közölte lapunkkal, hogy már zajlik a résfalazás az első, 16 ezer négyzetméternyi kiadható területet magában foglaló irodaháznál, és megkezdték a jachtkikötő építését. Utóbbi, illetve két vendéglátóegység üzemeltetője már megvan. A különálló mélygarázs építését a Mota végzi, ám az igazán nagy falat, az egész terület magasépítése pályázat útján dől el, az anyagot egy-két héten belül elkészítik, és minden nagyobb magyarországi szereplőt meghívnak.

A finanszírozás módján nem változtattak a tavaszi nyilatkozat óta (VG, 2008. május 7.), tehát most is egyetlen bankkal szeretnének szerződni, és nem akarják külön-külön pénzintézettel fizettetni a beruházás egyes elemeit. Az irodabérleti díjak elképzelt sávját (11–15 euró/négyzetméter/hó) sem módosították. A bérbeadással megbízott két ingatlanügynökség, a Colliers International és az Eston International kizárólagosan és együttesen dolgozik a beruházás kereskedelmi feladatain, valamint hivatalos tanácsadója a projektnek.

„A megújuló gáton, a sétányok mellett éttermek, kávézók, klubok, kulturális, művészeti célú épületek kínálnak rekreációs és szórakozási lehetőségeket, miközben az öbölben plázs, sportpályák, a vízfelületen vízi színpad, éttermek, jachtkikötő lesz, és a két partot összekötő gyalogoshídon lehet sétálni” – emelte ki Pintér Dániel, az Eston International Zrt. irodadivíziójának a vezetője. A második és a harmadik ütemben oktatási és iroda-, hotel-, lakó- és kiskereskedelmi célú ingatlanok helyezkednek majd el a XI. kerület Budafoki út–Hauszmann Alajos utca– Dombóvári út és a Duna által határolt területén.

A BKV hajójáratának tervezett végállomása és a jachtkikötő is segíti majd az amúgy is frekventált helyen található épületek megközelíthetőségét. Nem utolsósorban pedig itt kap helyet a vízi rendőrség is, amely biztonsági szempontból tovább emeli az ingatlanok értékét – mondta Hamish Williams, a Colliers International iroda-, illetve hoteldivíziójának az igazgatója.

A Mota-Engil SGPS Portugália legnagyobb építőipari vállalata, magyarországi leánycége út- és hídépítésekről ismert társaság. A cég egyéb infrastrukturális beruházásokkal is foglalkozik Budapesten és az ország egész területén. A Mota-Engil tavaly 1,4 milliárd euró forgalmat ért el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.