Gyorsítás az Öbölben
Sokéves bizonytalanság, tulajdonosi cserék és elhúzódó előkészítés után a közeljövőben felgyorsulhat az Öböl-projekt néven ismertté vált, több mint 130 milliárd forintos vegyes funkciójú beruházás. Értesülésünk szerint a fejlesztő portugál csoport (a vezető Mota-Engil, valamint a Finibanco és az Estia) rövidesen befejezi az első, főleg szabadidős és szolgáltatóegységeket magában foglaló ütemet, s már hozzálátott a beruházás sokkal nagyobb értéket képviselő elemeinek a megvalósításához.
A piac erre a második ütemre kíváncsi igazán. Ennek keretében ugyanis megközelítőleg 200 ezer négyzetméter bérelhető iroda, mintegy 2000-2500 lakás és egy 350 szobás szálloda létesül. „Az eddig elkészült rész összköltsége meghaladja az 5 milliárd forintot, az irodák teljes költsége pedig 110 milliárd forintra tehető” – tudtuk meg Szörcsök Gabriella értékesítési igazgatótól.
Zala László, a beruházást irányító projektcég, az Öböl XI. Kft. ügyvezetője azt közölte lapunkkal, hogy már zajlik a résfalazás az első, 16 ezer négyzetméternyi kiadható területet magában foglaló irodaháznál, és megkezdték a jachtkikötő építését. Utóbbi, illetve két vendéglátóegység üzemeltetője már megvan. A különálló mélygarázs építését a Mota végzi, ám az igazán nagy falat, az egész terület magasépítése pályázat útján dől el, az anyagot egy-két héten belül elkészítik, és minden nagyobb magyarországi szereplőt meghívnak.
A finanszírozás módján nem változtattak a tavaszi nyilatkozat óta (VG, 2008. május 7.), tehát most is egyetlen bankkal szeretnének szerződni, és nem akarják külön-külön pénzintézettel fizettetni a beruházás egyes elemeit. Az irodabérleti díjak elképzelt sávját (11–15 euró/négyzetméter/hó) sem módosították. A bérbeadással megbízott két ingatlanügynökség, a Colliers International és az Eston International kizárólagosan és együttesen dolgozik a beruházás kereskedelmi feladatain, valamint hivatalos tanácsadója a projektnek.
„A megújuló gáton, a sétányok mellett éttermek, kávézók, klubok, kulturális, művészeti célú épületek kínálnak rekreációs és szórakozási lehetőségeket, miközben az öbölben plázs, sportpályák, a vízfelületen vízi színpad, éttermek, jachtkikötő lesz, és a két partot összekötő gyalogoshídon lehet sétálni” – emelte ki Pintér Dániel, az Eston International Zrt. irodadivíziójának a vezetője. A második és a harmadik ütemben oktatási és iroda-, hotel-, lakó- és kiskereskedelmi célú ingatlanok helyezkednek majd el a XI. kerület Budafoki út–Hauszmann Alajos utca– Dombóvári út és a Duna által határolt területén.
A BKV hajójáratának tervezett végállomása és a jachtkikötő is segíti majd az amúgy is frekventált helyen található épületek megközelíthetőségét. Nem utolsósorban pedig itt kap helyet a vízi rendőrség is, amely biztonsági szempontból tovább emeli az ingatlanok értékét – mondta Hamish Williams, a Colliers International iroda-, illetve hoteldivíziójának az igazgatója.
A Mota-Engil SGPS Portugália legnagyobb építőipari vállalata, magyarországi leánycége út- és hídépítésekről ismert társaság. A cég egyéb infrastrukturális beruházásokkal is foglalkozik Budapesten és az ország egész területén. A Mota-Engil tavaly 1,4 milliárd euró forgalmat ért el.


