Cégvilág

Már a sejkek sem keresnek eleget? Fotók!

A polgári légi közlekedés legmagasabb osztálya, a business jeteké is borulóban van. Külső okok miatt zuhan a megrendelések száma, a régieket nem újítják meg, vagy elhalasztják a tervezett vásárlást. A gyártók hamarosan elbocsátásokra kényszerülhetnek.

A vezérigazgatókat és arab sejkeket kiszolgáló ágazatnak is betett a hitelválság, az egekbe szökött üzemanyagár és az általános közeli állapot.

A UBS most kiadott elemzése szerint öt éves felfutás után éles fordulatról lehet beszélni: az Egyesült Államokban, ahol a legtöbb ilyen repülőgépet tartanak nyilván,  37 százalékkal több használt céges repülőgép van az állományban, mint egy évvel ezelőtt, ezek többsége 10 évesnél nem régebbi.

Érdemes idézni az egyik nagy gyártó, a Honeywell véleményét. A cég szerint a repülőgépeket üzemeltető társaságok - látva a főnöki fuvarokat megrendelő vállalatok elfordulását - egyre-másra mondanak nemet az új megrendelésekre vagy egyenesen a piacra dobják a néhány éve vásárolt gépeket.

Mi a reakció a hitelválságra? Az eddig 3-4 millió dolláros bónuszokat kapó főnökök mostmár nem álmodozhatnak az évi rendes apanázsról. Inkább biztosra mennek és tartalékolnak, s az első, amit lemondanak, az a business jet vagy az azon való utazás lesz.

A világ két nagy repülőgépgyártója is érzi a súlyosbodó amerikai pénzügyi válságot. Rövid távú üzleti tervük is felborulhat, ha nem sikerül úrrá lenniük a helyzeten. Mint arról korábban beszámoltunk, a világ legnagyobb repülőgéplízing cégének, az IFLC-nek a magyar származású volt alapító főnöke, Steven Udvar-Hazy úgy nyilatkozott: szívesen átvenné az egész céget a főtulajdonos AIG-tól, amelyiket éppen most ment meg a washingtoni kormány.


[enews_gallery id='226449']

vállalat jet AIG business hitel Boeing válság
Kapcsolódó cikkek