A UBS most kiadott elemzése szerint öt éves felfutás után éles fordulatról lehet beszélni: az Egyesült Államokban, ahol a legtöbb ilyen repülőgépet tartanak nyilván, 37 százalékkal több használt céges repülőgép van az állományban, mint egy évvel ezelőtt, ezek többsége 10 évesnél nem régebbi.
Érdemes idézni az egyik nagy gyártó, a Honeywell véleményét. A cég szerint a repülőgépeket üzemeltető társaságok - látva a főnöki fuvarokat megrendelő vállalatok elfordulását - egyre-másra mondanak nemet az új megrendelésekre vagy egyenesen a piacra dobják a néhány éve vásárolt gépeket.
Mi a reakció a hitelválságra? Az eddig 3-4 millió dolláros bónuszokat kapó főnökök mostmár nem álmodozhatnak az évi rendes apanázsról. Inkább biztosra mennek és tartalékolnak, s az első, amit lemondanak, az a business jet vagy az azon való utazás lesz.
A világ két nagy repülőgépgyártója is érzi a súlyosbodó amerikai pénzügyi válságot. Rövid távú üzleti tervük is felborulhat, ha nem sikerül úrrá lenniük a helyzeten. Mint arról korábban beszámoltunk, a világ legnagyobb repülőgéplízing cégének, az IFLC-nek a magyar származású volt alapító főnöke, Steven Udvar-Hazy úgy nyilatkozott: szívesen átvenné az egész céget a főtulajdonos AIG-tól, amelyiket éppen most ment meg a washingtoni kormány.
[enews_gallery id='226449']