Cégvilág

Minden, amit a margarin-piacról tudni kell

A margarin kiskereskedelmi forgalma értékben 12 százalékkal nőtt 2007 október-2008 szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac mérete meghaladja az évi 20 milliárd forintot, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Ugyanakkor mennyiségben 2 százalékkal csökkent az eladás. A margarin a kiskereskedelem szempontjából fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében. Beletartozik ugyanis a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében, a húsz legnagyobb forgalmú kategóriába.

A margarin kilogrammonkénti fogyasztói átlagára 20 százalékkal emelkedett idén augusztus-szeptemberben, a tavalyi hasonló periódushoz képest. Egy kilogramm margarin átlagos fogyasztói áránál 553 forintot regisztrált a Nielsen idén augusztus-szeptemberben; szemben a hasonló tavalyi periódus 459, illetve a két évvel azelőtti 435 forintjával. Az eladás tovább koncentrálódik.



A modern bolttípusok viszik el a forgalom kétharmadát: A margarin mennyiségi eladásaiból a hipermarket piaci részesedése 1 százalékponttal, a 401-2 500 négyzetméter közötti csatornáé szintén 1-gyel emelkedett 2007 október-2008 szeptemberben. Előbbi bolttípusra 30, utóbbira 37 százalék jut a mennyiségben mért kiskereskedelmi aladásokból.

Különösen felülreprezentált a margarin forgalma a szupermarketet és diszkontot egyesítő, 401-2 500 négyzetméteres szegmensben. Ennek következtében a hagyományos üzletek piaci részesedése csökken a margarin eladásából. A kereskedelmi márkák viszonylag magas piaci részaránya az elmúlt évben enyhe emelkedést mutatott: A tavalyi hasonló időszakhoz képest idén augusztus-szeptemberi 2 százalékpontos emelkedés 28 százaléknyi részarányt jelent, mennyiségben. A sütő- és csészés margarin részaránya alig változik.

Előbbire közel egyharmad, utóbbira mintegy kétharmad körüli arány jut mind értékben, mind mennyiségben, éves szinten.

margarin kilogramm fogyasztó
Kapcsolódó cikkek