Divat helyett más ágazatok húzómárkáival frissíti a közeljövőben portfólióját a GL Outlet. A tervezetthez hasonló modellváltásra nem volt még példa a hazai outlettörténelemben. Zsolnai Endre, a GL ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: vegyes profilú outlet – tehát amely a divatmárkák mellett például elektronikai vagy bútorüzleteket is felvonultat – még Európában is ritkaság, hiszen maga az outlet forma alapvetően a kifutott divatáru értékesítésére jött létre.
Az ügyvezető konkrétumokat üzleti titokra hivatkozva nem árult el, azt viszont elmondta: jelenleg nyolc komoly bérlővel tárgyalnak. A GL foglaltsága jelenleg még csak 46 százalékos, ez egy hónapon belül 57, december elejére várhatóan 79 százalékra emelkedik – tette hozzá.
A hazai outletek, de a külföldiek is 99 százalékban ruházati márkák forgalmazásával foglalkoznak. Az elektronikai termékek esetében az outletszerű értékesítés nem az alacsony kategóriájú cikkek, hanem új, ám apró hibák miatt hagyományos üzletben már nem eladható, márkás áruk forgalmazását jelenti. Ugyanígy képzelhető el egy bútorüzlet az outlet centerekben. Zsolnai Endre hozzátette: a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt érezhető a kiskereskedelemben egy kis viszszaesés, de a hazai mutatók alapján a jövő év elejétől újra növekedéssel lehet számolni, ez optimizmusra ad okot az outletek esetében is.
Kevésbé bizakodó Breznay Attila, az M1 Outlet & Shopping Centert építő és üzemeltető FTB Invest Kft. vezérigazgató-helyettese, aki kérdésünkre elmondta: habár áprilisban egy teljes kiadottságú, rendszeresen viszszatérő vásárlóközönségű bevásárlóközpontot terveztek, eddig az a várakozásaikon alul teljesít. Úgy véli, a gazdasági hatások nem az outletértékesítés irányába terelik a vásárlói szokásokat. Mindazonáltal a jelenleg 74 százalékos kiadottságú M1-be új bérlőket várnak; Breznay Attila elképzelhetőnek tartja egy elektronikai üzlet kialakítását is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.