Cégvilág

4-es metró botrány! Életveszélyes megoldás miatt távozott a független ellenőrző mérnök?

Felmondott a 4-es metró független ellenőrző mérnöke. Jávor Péter szakmai vitába keveredett Klados Gusztávval, a DBR Metró projektigazgatójával, majd távozott, mert úgy érezte, hogy kifogásait és javaslatait nem veszik figyelembe - tudta meg az Index.

A beruházótól független ellenőrző mérnök megbízását az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés írja elő, ez a bank finanszírozza jelentős részben a metróépítést.

A portál úgy tudja, hogy a független mérnök elsősorban azt kifogásolta, hogy a DBR Projektigazgatóság hogy járulhatott hozzá egy olyan műszaki megoldáshoz a Gellért téri úgynevezett átkötő (vonatfordító) alagútnál, amelyet életveszélyesnek minősített.

Az alagútfúró pajzsokat augusztusban állította le a közlekedési hatóság a Gellért térnél, a kivitelező Bamco ugyanis az eredeti tervhez képest nem épített meg egy (a két fúrt metróalagút közötti) átkötő alagutat, hanem azt később, a metrópajzsok áthaladása után szerette volna megépíteni.

A későbbi építés azonban a DBR Projektigazgatóság szerint a megengedettnél nagyobb süllyedéseket, ezáltal épületkárokat okozhatott volna, egy esetleges omlás pedig a járókelők, valamint az alagútban dolgozók életét veszélyeztette volna.

A Bamco és a DBR végül megegyezett, és a jelenlegi, a közlekedési hatósághoz beadott tervek szerint mégiscsak a pajzsok áthaladása után lesz megépítve az átkötő alagút, ami egyben azt is jelenti, hogy a pajzsok hamarosan elindulhatnak.

A független mérnök abban látja a másik problémát, hogy ha a pajzsok elindulnak, és akkor érnek oda a Fővám téri állomáshoz, amikor az még nem kész a pajzs fogadására, akkor a BKV-hoz tartozó DBR-nek napi 50 millió forint kötbért kell kifizetnie a Bamco számára. (Egy egyhónapos állás 1,5 milliárd forintba kerülne.)

Az Index úgy tudja, hogy a DBR álláspontja most az, hogy a Gellért téri átkötő alagút mégis a pajzsok áthaladása után épülhet meg, ám az eredeti Bamco tervhez képest egy kevésbé veszélyes munkamódszerrel.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek