Cégvilág

Az új varázsszó: UC

Internetes telefon, chatprogramok, vezeték nélküli hálózatok, videokonferenciák – egyre újabb és újabb eszközök jelennek meg az irodai kommunikációban, amelyek ugyan rugalmasságot adnak, de a rendszerek összehangolása óriási erőfeszítéseket igényel, különösen a kisebb cégeknél. A megoldást az IT-szektor mostanában az Unified Communications (egyesített kommunikáció – UC) varászszó alatt igyekszik népszerűsíteni. Ebben a megoldásban a vezetékes és a mobiltelefont, az e-mailt és az SMS-t is egyetlen rendszer fogja össze. A 2007-ben indult fejlesztési trend azt a változást használja ki, amely a vállalati kommunikációban napjainkban tetten érhető: nemcsak a továbbított információ mennyisége nőtt meg, de az igények is mások, mert az ügyfelek egyre gyorsabb visszajelzést igényelnek. Ráadásul mindezt költséghatékonyan kellene megvalósítani, hiszen a verseny nyomását a kis- és közepes cégek is érzik.

A rendszer például képes arra, hogy egy-egy munkatárs különféle elérhetőségei (otthoni, munkahelyi, vezetékes és mobiltelefon) közül mindig az éppen élőt kínálja fel. Ehhez azonban az szükséges, hogy a felhasználó folyamatosan jelezze a rendszernek, éppen hol tartózkodik. Ezt természetesen valamilyen helymeghatározó rendszerrel automatizálni is lehet – bár ennek megvannak a maga személyiségjogi akadályai is.


A cél az, hogy ezt a szisztémát a különféle irodai alkalmazásokkal is összekapcsolják, vagyis egy levélre adott válasz éppen azon a csatornán induljon el, amelyen a leggyorsabban érheti el a címzettet. Egy ilyen egyszerűbb rendszer ugyan ma már ezer eurótól elérhető, ám a sikerességhez nem elég a technológia. A tapasztalatok szerint a kísérlet kudarcra van ítélve, ha a rendszert nem az üzleti igények miatt, a munkatársak támogatásával igyekeznek bevezetni. vg

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek