Internetes telefon, chatprogramok, vezeték nélküli hálózatok, videokonferenciák – egyre újabb és újabb eszközök jelennek meg az irodai kommunikációban, amelyek ugyan rugalmasságot adnak, de a rendszerek összehangolása óriási erőfeszítéseket igényel, különösen a kisebb cégeknél. A megoldást az IT-szektor mostanában az Unified Communications (egyesített kommunikáció – UC) varászszó alatt igyekszik népszerűsíteni. Ebben a megoldásban a vezetékes és a mobiltelefont, az e-mailt és az SMS-t is egyetlen rendszer fogja össze. A 2007-ben indult fejlesztési trend azt a változást használja ki, amely a vállalati kommunikációban napjainkban tetten érhető: nemcsak a továbbított információ mennyisége nőtt meg, de az igények is mások, mert az ügyfelek egyre gyorsabb visszajelzést igényelnek. Ráadásul mindezt költséghatékonyan kellene megvalósítani, hiszen a verseny nyomását a kis- és közepes cégek is érzik.