A csoporthoz tartozó német autógyártó, az Opel vezetősége nyílt levélben fordult Angela Merkel kancellárasszonyhoz, hogy egy 40 milliárd eurós kedvezményes hitelprogrammal támogassa az iparágat. Mint ismeretes, az Egyesült Államokban a múlt hónapban a képviselőház már megszavazott egy ehhez hasonló 25 milliárd dolláros csomagot, amelyhez a nagy konszernek, mint például a Chrysler, a GM és a Ford is hozzájut.
Az „Opel-levél” szignálói - köztük a GM európai elnöke Carl-Peter Foster valamint az Opel vezérigazgatója Klaus Franz - arra kérik a német kormányfőt, hogy a programmal nyújtson támogatást a régi autók új típusra cseréléséhez, amelyet a levélírók kedvezményes kamatozású hitellel szeretnének előmozdítani. Az iparág nehéz helyzetét mi sem példázza jobban, mint hogy a GM az európai leányain tervez spórolni a következő években. A tervek szerint az európai részlegnél jövőre 750 millió dollárt takarítana meg az amerikai vállalat, amelyet létszámleépítéssel, és az új modellek fejlesztésének visszafogásával szándékozik elérni. Az előző negyedévben a GM Európában 974 millió eurós veszteséget könyvelhetett el.