Cégvilág

Plázaguruk gyűlnek Cannes-ben

Válság ide vagy oda, a világ plázagurui már gyülekeznek a Riviérán.

Biztos, hogy a szerdától péntekig tartó eseményre legalább 10 ezer ingatlanos, kereskedelmi nagyfőnök, étterem- és áruházlánc-vezető látogat el. A napsütötte Cannes-ban persze nem felhőtlen pezsgőzés lesz napirenden: mindenki azt akarja kideríteni, hogy mennyire esik vissza a bevásárlóközpontok piaca jövőre.

A 14. MAPIC-on népes arab, orosz és amerikai csapatok mellett bő egy tucat magyar cég első embere is ott lesz. A Futureal csoport a Corvin Sétányával, a TriGranit a külföldi fejlesztéseivel képviselteti magát. Feltehetőleg a globális válság által kevésbé érintett arabok és ázsiaiak lehetnek a főszereplők, de egyes közép- és kelet-európai országokra is odafigyelhet a szakma. Törökország tavaly a 10 legígéretesebb kiskereskedelmi ingatlanpiaccal rendelkező ország közé került egy szavazáson, most önálló programot alakítottak ki az ottani lehetőségek bemutatására. A láncok közül külön előadásban mondja el terjeszkedési terveit a Starbucks, amely várhatóan a Váci utcában lép be a magyar piacra, a McDonald’s és a H&M ugyancsak értékeli a helyzetet.

Először megy el Cannes-ba kazah és szerb bevásárlóközpontot üzemeltető vállalat. Más ingatlanos fórumokon aktív cégek is megjelennek, például az ír Ballymore Properties szlovákiai leányvállalata. A Lavazza, a Triumph és a spanyol Kids Way önálló standdal lesz jelen. A MAPIC-on hagyományosan saját standdal ott vannak európai régiók, illetve nagyvárosok, köztük Liguria, Piemont és Emilia Romana Olaszországból, Lille, Nantes és Marseille Franciaországból, illetve Manchester, Liverpool, Edinburgh és Belfast Nagy-Britanniából.

Az Orco Property Group egyebek mellett a Vörösmarty téri Váci 1 projektjét viszi el, de megjeleníti a pozsonyi City Gate-et, a berlini luxus-kereskedelmi projektjét és a hatalmas, csaknem 90 ezer négyzetméteres Leipziger Platz nevű beruházást a Potsdamer Platz közelében. Ezenkívül kiviszi a 60 ezer négyzetméteres prágai Bubny kereskedelmi és szabadidőközpontot, az Orco legnagyobb, vegyes profilú fejlesztését. Lengyelországi beruházásai közül a Zlota 44 nevű, 192 méter magas luxuslakótorony lábánál nyíló kereskedelmi lehetőségeit mutatja be – mondta Jean-Francois Ott, az Orco Property Group elnök-vezérigazgatója.
Az Emaar Properties plázafejlesztő részlege, az Emaar Malls Group az 1,1 millió négyzetméteres The Dubai Mall nevű monstrumot állítja ki. Nem kevesebb, mint 1200 üzlet, 160 étterem és kávézó lesz benne, megspékelve egy nagy akváriummal, egy olimpiai méretű jégpályával, egy fedett ékszerpiaccal és egy 22 termes multiplex mozival.

Európa legnagyobb városi rehabilitációs projekjét, a Liverpool One nevű beruházást a Grosvenor ingatlanfejlesztő tárja a látogatók elé. A közép-európai térségben egyre aktívabb Quinlan Private Golub pozsonyi beruházását akarja népszerűsíteni.

MAPIC 2008

Forrás: Reed Organization

Kiállítási terület (m2): 12 500

Standok száma (db): 350

Országok (db): 71

Küldött (ezer fő): 9-10

Kereskedőcég (db): 2 000

Kiállítási terület (m2): 12 500

Standok száma (db): 350

Országok (db): 71

Küldött (ezer fő): 9-10

Kereskedőcég (db): 2 000 -->

plaza bevásárlóközpontok Cannes mapic
Kapcsolódó cikkek