Erről Erdei János, a büki Birdland Resort & Spa igazgatója beszélt a Világgazdaságnak a Magyar Szállodaszövetség és a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karának közös rendezésű konferenciáján. A turisták várhatóan ritkábban utaznak, s ez alatt az idő alatt minőségi szálláshelyet és kiszolgálást igényelnek.
Ez utóbbiban a magyar szállodaipar és vendéglátás nem éppen erős, annak ellenére, hogy egy turista benyomásait 80 százalékban a személyzet és csak 20 százalékban a környezet és felszereltség határozza meg – hangsúlyozta lapunknak a szakember.
A benyomás pedig meghatározó, hiszen ezek alapján ajánlanak egy-egy desztinációt, illetve hotelt másoknak. Azok a szolgáltatók, amelyek ezt nem veszik figyelembe, s képtelenek a vendégek megtartására, a gazdasági körülmények hatására tömegével mehetnek tönkre.