BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

4-es metró: kinek állt érdekében a pajzsok megállítása? Indul a munka

Hamarosan újraindul a 4-es metró alagútjának fúrása, a kivitelező ugyanis szerdán megkapta az engedélyt a módosított tervekre.

Szerdán délután jóváhagyta a 4-es metró Szent Gellért téri átkötő alagútjának módosított tervét a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), így hamarosan folytatódhat az építkezés - értesült a Hírszerző.

A portál információi szerint azonban a BAMCO már 2007 márciusában, tehát több mint másfél éve jelezte, hogy esetleg új technológiával építené meg az átkötő alagutat, az ezt tartalmazó ütemtervet, majd később a terveket mind a mérnök, mind a beruházó jóváhagyta. 

Pető Szabolcs, a DBR szóvivője ezzel kapcsolatban lapunkat úgy tájékoztatta: "a 2007 márciusában a BAMCO által benyújtott ütemtervben - amelyet a megbízó és a mérnök is jóváhagyott - az szerepel, hogy a bányászott vágánykapcsolati műtárgy külső héjának is el kell készülnie a pajzsok érkezése előtt. A vállalkozó akkor nem nyújtott és nem is nyújthatott be terveket új technológiára vonatkozóan".

A kivitelező szerződése szerint a vasúthatósági létesítési engedély módosításának beszerzése a DBR hatásköre, s erre elegendő ideje is lett volna. A DBR azonban nem módosíttatta idejében az engedélyt, inkább ráküldte az NKH-t a kivitelezőre.

A DBR álláspontja szerint bár az engedély módosításának beszerzése valóban a beruházó hatásköre, a javasolt technológiaváltásra vonatkozó kivitelezési terv jóváhagyatása azonban a BAMCO kötelezettsége volt, "hiszen a szerződése értelmében köteles minden szükséges engedélyt, jogosultságot, jóváhagyást megszerezni". 

Pető szerint az a valódi kérdés, hogy miért nem nyújtotta be időben a BAMCO a kérelmet, ha tudta, hogy a vágánykapcsolati műtárggyal hozzávetőleg 8 hónapos késésbe került. 

Arról csak találgatni lehet, hogy kinek állt érdekében a pajzsok megállítása. Az viszont tény, hogy ha a pajzsok előbb érnének a Fővám térre, mint ahogyan azokat az állomásszerkezet fogadni tudja, akkor a DBR-nek kötbért kellene fizetni a kivitelező felé. A Fővám téren a közelmúltban kezdődött el a peronalagút építése, a pajzsokat pedig körülbelül márciusban-áprilisban tudják fogadni a pesti oldalon.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek