Cégvilág

Több dezodor és papírpelenka fogyott

A dezodor és papír pelenka mennyiségben mért kiskereskedelmi eladása 3-3 százalékkal nőtt 2007 november-2008 októberben, az előző hasonló időszakhoz képest.

Többet adtak el még öblítőből, toalett papírból, tusfürdőből és papírzsebkendőből is, a tíz legnagyobb forgalmú háztartási vegyiáru közül.  Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Értékben a top 10 vegyiáru kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 150 milliárd forintot. A mosószer forgalma stagnált, míg a többi kilenc kategória bolti eladása 1-9 százalékkal növekedett. Kisebb arányban a sampon, papír pelenka és öblítő piaca bővült, nagyobb mértékben a toalett papíré és a mosogatószeré.

Mennyiségben is, értékben is emelkedő tendenciát a top 10 között öt kategória forgalmánál regisztrált a Nielsen: toalett papír, papír pelenka, dezodor, tusfürdő és öblítő.

Legnagyobb forgalmú vegyiáru a mosószer 37 milliárd forint feletti éves forgalommal. Utána a toalett papír következik mintegy 20 milliárd forintos piaccal. A papír pelenka, tusfürdő, öblítő, sampon és fogkrém piacmérete egyenként 10-16 milliárd forint között alakul. A papír zsebkendő és mosogatószer éves bolti eladása közeledik a 10 milliárdhoz.

A többi nagy forgalmú kategóriából mind mennyiségben, mind értékben bővült a 7 milliárd forint forgalmú hajfesték, az 5-6 milliárdos higiéniai kendő, konyhai törlőkendő és toalett tisztító piaca.

Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációhoz kisebb mértékben emelkedik. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltsége. Ugyanakkor a fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.

A Nielsen által mért 60 vegyiáru kategória közül mennyiségben legnagyobb mértékben, 19 százalékkal a kis forgalmú kályhatisztító forgalma emelkedett, majd a konyhai törlőkendő következik 16, rovarirtó és baba törlőkendő 12-12, továbbá a toalett tisztító 11 százalékkal.

 Értékben a babakrém kiskereskedelmi forgalma érte el a legnagyobb növekedést 16, rovarirtó 14, kályhatisztító 13, konyhai törlőkendő 12, baba törlőkendő és toalett tisztítószer 10-10 százalékkal.

Nielsen háztartási vegyiárú pelenka dezodor mosószer
Kapcsolódó cikkek