Válság? Viszik az LCD-t meg a plazmát mint a cukrot!
A hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54 százaléka várhatóan 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet költ 2008 karácsonyán. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD és plazma televíziók lesznek.
A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött; 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40 százalékuk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10 százaléka hagyja majd a vásárlást az utolsó pillanatra.
Az LG kutatása alapján elmondható, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet negatív hatásai idén karácsonykor várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a magyar vásárlók beszerzéseire egyelőre nincs hatással a nemzetközi gazdasági helyzet.
A megkérdezettek 25 százaléka a tavalyi évhez hasonló nagyságú összeget, további 33 százalékuk valamennyivel többet, 18 százalékuk pedig jelentősen többet készül költeni elektronikai cikkekre a karácsonyi ünnepek közeledtével. Az LG által megkérdezett vásárlóknak mindössze közel az ötöde nyilatkozta, hogy valamivel kevesebbet kíván költeni ezen termékkategóriára, mint az előző évben.
A válaszadók 14,8 százaléka 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3 százaléka tervez költeni, és szintén hasonló, 20 százalék az 50 ezer és 100 ezer forint között vásárolni szándékozók aránya.


