Cégvilág

Viagra, csak Önnek! Az új spamtípus átmegy a szűrőkön

A Cisco Systems elemzése szerint a kéretlen levelek egy új típusa hódítja meg az elektronikus postaládákat. A személyre szabott spameket az adattolvajok készítik, kisebb csoportokban küldik és – a hagyományos spamekkel ellentétben – sokszor sikerül is átjutniuk a szűrőkön.

A Viagrát és kopaszodás elleni krémet reklámozó kéretlen levelek a jövőben egyre többször szólnak személyesen annak, aki kapja őket. Persze nem a barátok ajánlják ezeket a termékeket e-mailben – a spammerek találtak új módszert a postaládák meghódítására – jelenti az AP a Cisco Systems adatai alapján.

A személyre szabott spameket is csomagokban küldik olyan címekről, amelyeket jó nevű szolgáltatóknál hoztak létre. A hagyományos levélszeméthez képest gondosan állítják össze őket és a bennünk található linkek meggyőzőnek tűnő weboldalakra mutatnak, amelyek sokszor azonnal rosszindulatú szoftvereket próbálnak telepíteni. Az adottságaiknak köszönhetően a spear phishingnak nevezett személyes spamek gyakrabban jutnak át a szűrőkön, mint a hagyományos társaik.

A Cisco kiterjedt hálózatának köszönhetően a teljes e-mail forgalom 30 százalékát monitorozza. Vizsgálatuk szerint erőteljesen emelkedik a spamek aránya és ezen belül a személyre szabottaké is – szeptemberben már elérték a 0.4 százalékot. Ez ugyan kevésnek tűnhet, csakhogy a spamek teljes mennyiségét tekintve azt jelenti, hogy naponta 800 millió személyre szabott spam indul el a postaládák felé.

viagra e-mail cisco spam
Kapcsolódó cikkek