Cégvilág

CES: kevesebb a látogató

Az egy évvel korábbinál szerényebb látogatottsággal zárta idei kiállítását Las Vegasban az amerikai szórakoztatóelektronikai szövetség (CEA).

Az előzetes számok szerint a vasárnap zárult négynapos CES-show 2700 kiállítójának standját mintegy 110 ezren látták a kaszinóvárosban, szemben az egy évvel korábbi 141 ezerrel és a CEA-elnök által ez évre becsült 130 ezerrel.

Az alacsonyabb látogatottságot szakértők a globális válság számlájára írják, maga a krízis azonban a termékkínálaton kevésbé éreztette a hatását, ugyanis az idén is legalább 20 ezer különféle újdonságot vonultattak fel a fejlesztők, köztük jó pár olyat, amelyre kelet-európai disztribútorokat is keresnek a cégek. E cégek közé sorolhatók lapunk helyszíni információi szerint e-könyveket, egészségügyi elektronikai eszközöket és a számítógépes rendszerek működését gyorsító szoftvereket fejlesztők.

A bejelentések és a kiállított termékek alapján a technológia iránt fogékony és erre költeni is hajlandó vevők az idén már az internetes tartalmakkal felszerelt digitális lapos tévéket keresik majd, a képernyőkön megjelenő speciális ikonokkal (widgetek) a legkülönfélébb alkalmazások futtathatók. Ezzel lényegében az eredetileg valóban szórakoztató elektronikai eszköznek fejlesztett tévék hamarosan átvehetik az otthoni számítógépek szerepét is.

Az LCD- és a plazmatévégyártók folyamatos versenyben vannak a képernyőméretek nagyításában, illetve egyidejű vékonyításában éppúgy, mint abban, hogy előrukkoljanak azokkal a készülékekkel is, amelyeket már az új videoformátumok lejátszására alkalmas Blu-ray technológiával is felszereltek. A nagy felbontású digitális (HD) eszközök gyártói összefogásának tulajdoníthatóan már nincs túl messze az az idő sem, amikor nem kell elvesznünk majd az otthoni szórakoztatóelektronikai eszközök kábelrengetegében, a készülékek zsinór nélkül kapcsolódnak egymáshoz.

Az autóipari fejlesztések is meghatározó szerepet kaptak a rendezvényen, a gépjárműipar egyebek mellett a technológiai újdonságoktól is remél újbóli keresletélénkülést. Az elektronikai gyártók számolnak még az egészségüggyel is, remélik, hogy az otthoni felhasználók nemcsak a szórakozásra, hanem az egészségmegőrzést szolgáló kütyük egyre szélesedő kínálatára is költenek. Ennek a szolgáltatóipar is örül, hiszen ezek legtöbbje hálózatos berendezés.

Forgalmazókat keresnek a régiónkban

Bízva az e-könyveket olvasók számának növekedésében Kelet-Európában, a régió több nyelvét, köztük a magyart is értő megújult olvasóeszköz-családot mutatott be az Astak Inc. a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai show-n (CES). A kínai fejlesztésű e-könyv távol-keleti változatai Hanlin néven váltak ismertté, a cég az amerikai piacra új márkanevet vezet be EZ Reader néven. Az extrakönnyű eszköz hosszabb ideig is kézben tartható, újratölthető és egyben cserélhető áramforrásával abszolút energiatakarékosan tud működni, a lapok olvasása nem, csak lapozása és a készülékre menthető zenék lejátszása fogyaszt energiát. Egyszeri töltéssel 8 ezer szövegoldalt lehet elolvasni. A háromszáz dollárra beárazott eszközt gyártója a legfejlettebb régiós piacokon, így Magyarországon is szívesen forgalmazná – válaszolta kérdésünkre Thomas Grashoff, az Astak európai képviseletével megbízott Deive Europe Ltd. vezetője. A cég ennél olcsóbb, 200 dollár körüli e-olvasókat is forgalmaz többféle változatban.

Az idei CES egyik díjazott elektronikai kütyüjének, a stresszcsökkentő „emwave” eszköznek a gyártója az amerikai HeartMath is szerződne magyarországi forgalmazókkal – hívta fel a cég standját felkereső munkatársunk figyelmét Catherine Calarco értékesítési igazgató. A hordozható készülék használata nagyon egyszerű: a felhasználónak a hüvelykujját kell hozzáérintenie az érzékelőhöz, vagy a fülhallgatós szenzort kell használnia.

A berendezés méri a felhasználó pulzusszámát, és azt fokozatosan szinkronizálja a megfelelő szívritmussal.
A Windows-alapú számítógépek működését gyorsító, élettartamát növelő úgynevezett defragmentációs szoftvereket fejleszt az amerikai Diskeeper Corp. Kommunikációs igazgatója, Dere De Vitte lapunknak elmondta, szélesíteni kívánják a piaci kört, az USA, Kanada és az Angliából ellátott Nyugat-Európa mellett egyre nagyobb lehetőségeket nyújthat a kelet-európai régió is. Az 1981-ben alapított cég ebben a szoftverszegmensben Észak-Amerikában abszolút piacvezetőnek számít, stratégiai megállapodása van a Microsofttal. Eddig mintegy 30 millió licencet értékesített meglévő piacain. Termékkínálatában megtalálható a törölt fájlok helyreállítását lehetővé tevő alkalmazás is.


Magyar cégek Las Vegasban

Az idén is volt magyar résztvevője a show-nak, a TC-NET Kft. off-road navigációs szoftverének legújabb verzióját mutatta be, amely elsősorban a nyílt terepen végzett sporttevékenységekhez, mint futás, kerékpározás, síelés, hegymászás, túrázás, vitorlázás, terepmotorozás, rali vagy az off-road autózás, kapcsolódó navigációban segít a felhasználóknak. A korábbi évek magyar kiállítója, a szintén navigációs szoftvereket fejlesztő

N Go Kft. is ott volt Las Vegasban, de ezúttal csak „off-show” bemutatót tartott az egyik ottani hotelben.

Főként meglévő ügyfeleinkkel tárgyaltunk, és újabb eszközgyártókkal is felvettük a kapcsolatot, de utóbbiak kiléte egyelőre nem publikus – válaszolta lapunknak útban hazafelé Vahl Tamás ügyvezető igazgató.

Nav N Go Kft. is ott volt Las Vegasban, de ezúttal csak „off-show” bemutatót tartott az egyik ottani hotelben.

Főként meglévő ügyfeleinkkel tárgyaltunk, és újabb eszközgyártókkal is felvettük a kapcsolatot, de utóbbiak kiléte egyelőre nem publikus – válaszolta lapunknak útban hazafelé Vahl Tamás ügyvezető igazgató. Gyerekjáték a készülék használata Az extrakönnyű eszköz hosszabb ideig is kézben tartható -->

amerikai szórakoztatóelektronikai szövetség Thomas Grashoff Dere De Vitte CEA CES
Kapcsolódó cikkek