BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem fogy a dél-koreai terepjáró - Feláldozhatják a Ssangyongot

Dél-Korea ötödik legnagyobb autógyártója, a kizárólag nagyméretű összkerékhajtású kocsikat gyártó Ssangyong Motor csődvédelmet kért.

A cég decemberi eladásai 53 százalékkal estek a világválság miatt, míg az egész dél-koreai iparág együttes forgalma csupán 13 százalékkal lett kisebb az elmúlt hónapban a 2007 decemberi adatokhoz képest.

Ebben a helyzetben - lapértesülések szerint - több mint 3 ezer fős létszámcsökkentésre készül a 7100 fős Ssangyong, illetve a bérek 30 százalékos csökkentéséről is szó esett.

Az 51 százalékig a kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) tulajdonában lévő cég éves kapacitása 200 ezer összkerékhajtású jármű, és a tavalyi első kilenchavi időszakban 74,1 millió dolláros adózás utáni veszteséget könyvelt el, és helyi lapok szerint tavaly egyetlen negyedévben sem kerülte el a veszteséget.

Az autógyár részvényeinek értéke 2008 folyamán 77 százalékot esett, és a közelmúltban eredménytelenül kért állami segítséget. Igaz, a napokban a SAIC 45 millió dolláros gyorssegélyt utalt át a cégnek, miután legfőbb hitelezője, a Korea Development Bank (KDB) felszámolással fenyegetőzött. A Bloomberg hírügynökség szerint ugyanakkor a Ssangyongnak legalább 320 milliárd von (246 millió dollár) támogatásra lenne szüksége, hogy talpon maradjon.

Ám elemzők szerint fő tulajdonosa sem biztos, hogy bármilyen módon további tőkét folyósítson a Sssangyongnak, hiszen értékesebb márkák is várnak vevőre a piacon.

Kang Sang-min, a Tong Yang Securities elemzője azonban úgy látja, hogy a SAIC jobb helyre is teheti a pénzét, hiszen a válság egyes vagyonelemek kiárusítására kényszerítheti a detroiti Nagy Hármast. A Ford például eladásra kínálja a Volvót.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek