BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem fogy az üzemanyag, 50 százalékos adóemelést terveznek az USA-ban

Az Egyesült Államok lakói egyre kevesebbet autóznak, így egyre kevesebb üzemanyag fogy, ami viszont azt jelenti, hogy a jövedéki adóbevétel is jóval kisebb. Az illetékes bizottság ötven százalékos adóemelést javasol.

Az amerikai autósoknak egyelőre nem kell fizetniük a közutak használatáért, ebből adódóan azok felújítását, fejlesztését az üzemanyagokra kivetett adókból finanszírozzák. A gazdasági nehézségek miatt azonban egyre kevesebb üzemanyag fogy, így a jelenlegi adómérték már nem elég a fenntartási munkákra – írja az AP.

Az utak kezelésében illetékes bizottság azt javasolja: ötven százalékkal emeljék meg az üzemanyagokra kivetett jövedéki adókat, amíg a kormány nem talál más megoldást a karbantartások finanszírozására. A szenátorokból álló testület várhatóan január közepén hozza nyilvánosságra jelentését, amelyben az adóemelések mellett javasolja, hogy azok kövessék az inflációt.

Bár az üzemanyagok ára drasztikusan csökkent az utóbbi időben, a terület veszélyes lehet a Demokraták számára. Az 1994-es választások idején éppen az üzemanyagra kivetett adók emelésének terve miatt vesztették el többségüket mindkét Házban. Barack Obama ennek megfelelően már kifejezte nemtetszését az ötlet iránt.

Ugyanakkor a szakmai szervezetek szerint mindenképpen megoldást kell találni, ami egyben új adózási rendszert jelent, olyat, amely nem az üzemanyag-fogyasztás, hanem az úthasználat alapján szabja ki a terheket.

A tengerentúlon rohamosan terjednek az üzemanyag-takarékos és a hibridautók. A jövedéki adó bevételek és az infrastruktúra fenntartásához szükséges költségek közötti különbség 2007-ben 107 milliárd dollár volt. Ha minden marad a régiben, a hiány 2017-re 134 milliárdra nő. Ugyanakkor az amerikai szállítmányozási szövetség szerint a honatyák a klímaváltozás elleni küzdelmet akarják elrejteni az adó mögé. A szervezet csak akkor támogatja az üzemanyagok adóinak emelését, ha a költséget az autópályák javítására fordítják.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek