Cégvilág

Csökken a sajtótermékek utcai értékesítése

Több évtized legnagyobb zuhanását könyvelhették el a sajtótermékek az utcai értékesítés terén az Egyesült Államokban. A magazinok eladása 11 százalékkal 43,37 millióra csökkent 2007 második feléhez képest. Az előfizetések és az utcai értékesítés összességében egy százalékkal maradt el az egy évvel ezelőttitől.

A nyomtatott sajtótermékek példányszámát szemléző hivatal (PIB) a csökkenésnek több okát látja. A leginkább a gazdasági hat a forgalomra: az emberek spórolnak, kevesebb magazint, újságot vásárolnak. De a visszaesés az ágazat átalakulásának is betudható.

Habár a sajtótermékek utcai értékesítése folyamatosan csökken a hirdetők megtratása érdekében a kiadók nem tehetik meg, hogy csökkentségk a lapok példányszámát, így néhol az ingyen terjesztéstől sem riadnak vissza. A PIB szerint a magazinok hirdetési oldala 12 százalékkal csökkent 2008 második felében, s 17 százalékkal az utolsó negyedben. A hivatal további gyengülést jelez 2009-re.

sajtótermék média magazin példányszám kiadó válság
Kapcsolódó cikkek