Cégvilág

A jó eredmények sem ajzották fel a Google befektetőit

Miközben a válságból eredően a cégek visszafogják reklámköltségeiket, csökkentve a Google első számú bevételi forrását, a keresőóriás elképesztő sebességgel vágta vissza a költségeket, amely 9 százalékos profitemelkedést eredményezett az első negyedévben.

A Google a bevételek csökkenése ellenére is "elkényeztette" alkalmazottait, olyan területeken fektetett be, amelyek profitabilitása nem minden esetben volt egyértelmű.

Mindeközben pedig – írja az AP – olyan tempóval csökkentette költségeit, amely elképzelhetetlen lett volna egy évvel ezelőtt. A költségvetési szigor eredményt is hozott: az idei első negyedévben a Google 9 százalékkal növelte profitját, felülmúlva ezzel az elemzői várakozásokat.

Ugyanakkor a Wall Street azt jelezte: a befektetőket nem hatotta meg a kellemes meglepetés: a jelentést követően a cég részvényeinek árfolyama 50 centet esett. "Úgy tűnik, a befektetőket kevésbé érdekli egy olyan vállalat, amely költségcsökkentéssel ér el jó eredményt, mint az, amelyik növekedéssel teszi ezt" – vélekedett a Signal Hill Group elemzője.

Egyetlen cég sem válságálló – szögezi le Eric Schmidt, a Google vezére, hozzátéve, hogy a cég vezetése ugyanakkor jelentős növekedési potenciált lát a válság csökkenését követő időszakban. A Google mindenesetre jelenleg is jobban teljesít más, reklámbevételekre alapozó vállalatoknál, köszönhetően olcsóbb és hatékonyabb marketing stratégiájának.

eredmény profit reklám Schmidt jelentés Google válság
Kapcsolódó cikkek