Az Egyesült Államokban a Barbie nyolc éves korosztályig népszerű és játékként tekintenek rá. Nem így Kínában, ahol a Mattel most nyitotta meg legnagyobb Barbie áruházát, amely a babákon kívül ruházati termékeket és édességeket is árul.
A megnyitón a kislányok helyett húszas éveikben járó nők tolongtak, igazolva, hogy a világ legnagyobb játékgyára nem hiába célozza meg az 1,3 milliárd főből álló potenciális vásárló tömeget – írja a Washington Post.
A fiatal, jól kereső, városlakó nők körülbelül annyit keresnek, mint férfi honfitársaik, de kevésbé takarékosak és szeretik a nyugati márkákat. Ez azt jelenti, hogy a kínai nők megnyerése eldöntheti egy egész márka sorsát. A jelek szerint erre a következtetésre jutott a Sony és az Estée Lauder is, a két cég negyven részes sitcom sorozatot indított, amelyben Clinique termékek helyeztek el. Az Unilever pedig elindította az Ugly Betty kínai változatát, amelynek első szezonjában a Dove termékcsalád 3 300 másodpercnyi reklámidőt kapott.