Bírság jár a trükköző virágküldőnek
Megállapította ugyanis, hogy a cég a 2008. január 1. és augusztus 31. között kiküldött promóciós csomagjaiban a nyereményjátékokról, illetve az ajándékokról a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott.
A csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások gyakorta igyekeznek befolyásolni a fogyasztó vásárlási kedvét ajándék, nyeremény ígéretével. Ez nem tilos, ám elvárás, hogy az ajándékról, a nyereményről adott tájékoztatás megfeleljen a valóságnak.
A GVH feltárta: a Bakker-Holland Kft. elhallgatta, hogy az adott nyereményjátékban nemcsak magyar fogyasztók vesznek részt. Márpedig ez a körülmény a GVH szerint nagyban befolyásolja a fogyasztók nyerési esélyeit.
A cég ezen túlmenően olyan látszatot keltett, mintha az adott nyereményjátékban a fogyasztó csak akkor vehetne részt, ha megrendelését meghatározott időtartamon belül küldi meg. De nem volt biztosítva, hogy minden fogyasztó ugyanazon a napon kapja meg a promóciós csomagot. Alaptalanul sugalmazta az adott fogyasztó egyfajta kiválasztottságának érzetét is.


