A tervek szerint a leendő "Új Chryslert" a Fiat, a szakszervezetek, az amerikai- és a kanadai állam birtokolja majd a 2 milliárd dolláros kölcsönért cserébe. A hasznavehetetlen üzletrészek csődvédelem alatt maradnának. A csődbíróság a mai, csaknem 24 órás meghallgatás-sorozat folyamán dönthet arról, engedélyezi-e az eladást. Ez az igen nem csak a Chrysler vezetését, de az amerikai kormányt is megerősítheti. A csődvédelmi szakértők egy része kritizálta az Obama-kabinetet, amiért az hatvan napon belül le szeretné zárni az eljárást – jelenti a Reuters.
A bíróságon várhatóan csata zajlik majd: az átstrukturálás ellenzői között szerepelnek többek között a Chrysler beszállítói, forgalmazói és hitelezői is, akik a cég vezetőinek nyilatkozataival igyekeznek bizonyítani, hogy az autógyár elkerülhette volna a csődöt.
Robert Nardelli vezérigazgató kiemelte a 2008-ban életbe léptetett költségcsökkentő intézkedéseket, amelyeket – mint mondta – a közelgő viharfelhők láttán hoztak meg. Az autógyár vezére egyúttal azt is hangsúlyozta, hogy az amerikai államon kívül nem jelentkezett más befektető a cég megmentésére. Nardelli igyekezett megvédeni a Chrysler 789 szalonjának bezárását, kimutatva ennek költségcsökkentő hatását és hozzátéve, hogy a döntés a vállalat hosszú távú karcsúsítását mozdítja elő. A vezérigazgató véleménye szerint az eszközök gyors eladása létfontosságú a mintegy 100 ezer Chryslerhez köthető munkahely megőrzése szempontjából.
A hírügynökség megfogalmazása szerint a maratoni meghallgatások ellenére az ügy már csütörtökön már egyszer keresztülment a bíróságon, méghozzá az amerikai kormány finanszírozásának és a Fiat vásárlási készségének köszönhetően.