Cégvilág

Harmadával több bevétele lehetne a hazai tömegközlekedésnek

Közel harminc százalékkal nagyobb bevétel, kényelmesebb utazás – ez a gyorsmérlege a Citizen közreműködésével Szófia metróhálózatában bevezetett vonalkód-rendszernek. A Citizen becslése szerint hasonló nagyságrendű eredményeket lehetne elérni egyes hazai tömegközlekedési vállalatoknál is a jegynyomtatások területén.

A Szófiában az 1990-es években kiépített metróhálózatot a mai ember igényeihez alakították ki. Vonalkódos jegykezelési rendszere megkönnyíti a közlekedést az utasok számára.

A rendszer központi elemei a metróállomások területén található jegykiadó automatákba szerelt, fejlett vonalkódnyomtatók, melyek a kiadott jegyekre egyedi vonalkód-azonosítót helyeznek, és mivel a speciális jegykiadó automaták nem előre kinyomtatott jegyeket tartalmaznak, azok mindig az aktuális igényekre szabhatók. Ezzel a módszerrel nélkülözhetővé válnak a már előre elkészített jegyek nyomtatási, tárolási, szállítási költségei, így csökkenhet a metrójegyek aktuális eladási ára is.

A szófiai metrónál a jegyek 100 százalékos kontrolljának köszönhetően közvetlenül a rendszer bevezetése után 32 százalékos forgalomnövekedést tapasztaltak a jegyeladásokban. A nagyobb forgalom természetesen nagyobb bevételt, ami több fejlesztést és kényelmesebb utazást jelent a szófiai utasok számára.

„A szófiai metró kiváló példája annak, hogy miként tud egy vonalkódrendszer akár már rövidtávon is hatékonyságot javítani. Újabban elsősorban ezen tulajdonsága miatt keresik leginkább a versenyszektorban is az egyébként kiváló minőségű és szélsőséges körülmények között is megbízhatóan üzemelő nyomtatóinkat.”– nyilatkozta Mészöly Imre, a vonalkódnyomtatási-rendszert szállító Citizen Systems újonnan kinevezett régiós vezetője, aki szerint becsülhetően a szófiaihoz hasonló nagyságrendű eredményt Magyarországon is el lehetne érni.

vonalkód metróhálózat metró vonalkódnyomtató jegykiadó Citizen Systems tömegközlekedés
Kapcsolódó cikkek