BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végleg elment az Apollo Tyres

Az Apollo Tyres végleg felhagyott a tervvel, hogy 200 millió euróért Magyarországon építse fel első európai gyárát – írta a The Wall Street Journal annak kapcsán, hogy az indiai gumiabroncsgyártó teljes mértékben megvásárolta a holland Vrede-stein Banden BV-t.

A magyarországi gyár az európai és az észak-amerikai piacra termelt volna, de azokat a piacokat most már Hollandiából látjuk el – idézi Sunam Sarkar, az Apollo pénzügyi vezetője által a Dow Jones hírügynökségnek adott nyilatkozatot az amerikai gazdasági-üzleti lap.

Piaci hírek szerint az Apollo Tyres 175 millió euróért vette meg a Vredesteint az orosz Amtel-Vredestein csoporttól. A 2005 áprilisában orosz kézbe került holland gyárat nem érintette tulajdonosa csődje. Az 1500 fős, tavaly 307 millió eurós árbevéte-lét elérő Vredestein által gyártott évi 5,5 millió abroncs mintegy hetven százaléka prémium termék, ezeket eddig is főként az Európai Unió országaiban értékesítették.

Az Afrikában két termelőüzemmel rendelkező, Indiában pedig az ötödik gyárát építő Apollo Tyres éves jelentése szerint hatszázalékos növekedéssel, 49,8 milliárd rúpiára (9,96 milliárd dollár) növelte az eladásait a március 31-én zárt üzleti évben. A gumiabroncsgyártó így – a vezető indiai vállalatok közül egyedüliként – a 2008–09-es üzleti évét tekintve nyereséges, adózott eredménye elérte az 1,3 milliárd rúpiát, vagyis a 260 millió dollárt.

Mint emlékezetes, az Apollo Tyres 200 millió eurós beruházással 900 fős gumiabroncsgyártó üzem építésére készült Gyöngyösön. A tervek szerint a termelés az idei év végén kezdődött volna meg, és az anyacég 2010-ben már 350 millió eurós bevételre számított.

Tavaly május végén azonban népszavazást kezdeményezett a gumiabroncsgyár ellen a Fidesz helyi önkormányzati frakciója, emiatt a társaság visszavonta a gyöngyösi terveit, egyben arra kérte a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht.-t, hogy jelöljön meg más lehetséges magyarországi helyszíneket. Ezzel egy időben megkezdődött a megfelelő alternatív európai területek felkutatása is. Napokon belül negyven magyar település ajánlkozott a beruházás helyszíneként, de most már biztos: hiába.

Igaz, Sunam Sarkar azt nyilatkozta, a cég újra átgondolja európai zöldmezős beruházási terveit, ám minden a gumiabroncs-világpiactól függ. Az pedig egyelőre szűkül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.