Cégvilág

4-es metró: újraindult a fúrás a Duna alatt

Ma délelőt újraindulhatott a déli pajzs a Duna alatt. A múlt heti leállást okozó problémákat az alagútépítő társaság szakemberei elhárították, a pajzs marótárcsáját keszonnyomás mellett megtisztították a beragadt agyagtól, a kötött agyagréteget speciális hígító anyag befecskendezése mellett fejtik tovább, így biztonságosan folytatódhat az alagútfúrás a Duna alatt. Ideális esetben a Fővám téri állomást jövő héten érheti el az alagút.

A 4-es metró alagútépítő pajzsa egyike a világban jelenleg alkalmazott legmodernebb technológiai megoldásoknak, és ez lehetővé teszi, hogy a gépet folyamatosan a Budapest alatt rendkívül változatos talajviszonyokhoz igazítsák a szakemberek. Ilyen szükségszerű technikai szünetek a jövőben is előfordulhatnak - áll a DBR Metró Projekt Igazgatóság közleményében.

A déli alagútépítő pajzs egyébként május 18-án indult el a Szent Gellért térről. Amint arról a DBR Metró Projekt Igazgatóság korábban tájékoztatott, a pajzs az ígért négy-hat hét alatt el tudja érni a Fővám téri állomást. A korábban jelzett időn belül a pesti oldalra fog érni a gépezet, hogy aztán északi párja is elindulhasson a meder alá.

fővám tér DBR fúró pajzs 4-es metró leállás
Kapcsolódó cikkek