Ezt támasztják alá az első féléves adatok is: míg tavaly a luxuscikkek globális értékesítés 170 milliárd euróra rúgott, idén alig érte el a 153 milliárdot. A Bain& Co. előrejelzése szerint a luxus cégek legelőbb 2012-ben érezhetnek fellendülést.
A Bain felmérése szerint 2010-ben 1, 2011-ben 4, 2012-ben pedig már 7,5 százalékos bővülés várható a piacon; ezzel 2012-ben éri el 2007-es szintet.
A brit luxusipar legnagyobb vállalata, a Burberry Group Plc. 6 millió font veszteséget könyvelt el a március 31-ével végződő üzleti évében szemben a tavalyi 135,2 millió font adózott nyereséggel.
A Burberry szerint a gyenge eredményt az indokolja, hogy több terméket értékesítettek leértékelve, mint teljes áron, s ez összességében veszteséget hoztak a cégnek. A londoni székhelyű konszern a gazdasági válság miatt teljesen beszüntette alacsonyabb kategóriás Thomas Burberry termékeinek gyártását Spanyolországban.