Cégvilág

Drámaian csökken a luxuscikkek forgalma

Történelmi mélypontra került a luxuscikkek fogyasztása a negatív gazdasági folyamatok következtében - áll a bostoni Bain& Co. cég júniusban kiadott felmérésében. Az elemzők szerint a prémiumkategóriás termékek iránti kerelet átlagosan 10 százalékkal csökken idén.

Ezt támasztják alá az első féléves adatok is: míg tavaly a luxuscikkek globális értékesítés 170 milliárd euróra rúgott, idén alig érte el a 153 milliárdot. A Bain& Co. előrejelzése szerint a luxus cégek legelőbb 2012-ben érezhetnek fellendülést.

A Bain felmérése szerint 2010-ben 1, 2011-ben 4, 2012-ben pedig már 7,5 százalékos bővülés várható a piacon; ezzel 2012-ben éri el 2007-es szintet.

A brit luxusipar legnagyobb vállalata, a Burberry Group Plc. 6 millió font veszteséget könyvelt el a március 31-ével végződő üzleti évében szemben a tavalyi 135,2 millió font adózott nyereséggel.

A Burberry szerint a gyenge eredményt az indokolja, hogy több terméket értékesítettek leértékelve, mint teljes áron, s ez összességében veszteséget hoztak a cégnek. A londoni székhelyű konszern a gazdasági válság miatt teljesen beszüntette alacsonyabb kategóriás Thomas Burberry termékeinek gyártását Spanyolországban.

felmérés Bain&Co. prémium luxus
Kapcsolódó cikkek