A most betört déli pajzs a karbantartást követően május 18-án kezdhette meg a Duna alatti szakasz - akkor négy-hat hétre tervezett - építését. Folyó alatt dolgozni az átlagosnál mindig nagyobb kihívás, de az előzetes talajvizsgálati mérések helytállóságát igazolja, hogy közel ugyanolyan sebességgel és biztonsággal tudott haladni a munka itt is, mint ahogy normál körülmények és beépített felszín alatt haladt. Csupán egyetlen rövid szakasz volt, ahol az agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába, de a szakemberek néhány nap alatt végeztek a tisztítással.
A Fővám téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutak építését a Hídépítő még április elején befejezte, így a BAMCO megkezdhette a pajzs fogadásához szükséges próbafúrásokat, azaz az állomás időben elérte a pajzsok fogadására alkalmas készültségi fokot. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre, és hamarosan innen történik majd az alagút falazatát alkotó tübbingek beszállítása, illetve a kifejtett föld elszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik pesti oldalon a Baross téri ideiglenes végállomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát.
A véghatáridő szempontjából az alagútépítés, mint vezértechnológia a legfontosabb tényező. Szinte valamennyi további munkafázis összefügg a pajzsok haladásával. Amint az északi pajzs is átért a pesti oldalra, láthatóvá válik majd, hogy a még hátralévő szakaszon hogyan tudja a BAMCO ütemezni a munkálatait. Ezzel kapcsolatban is folyamatosak a tárgyalások.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy az alagútépítés a pesti oldalon befejeződhessen 2010 első felére, és a teljes vonalat birtokba vehessék a belső beépítő, illetve vágányépítő kivitelezők.