A Dacia sikere menti meg a Renault-t
A Renault mindössze 1,106 millió autót adott el és veszteséget jelentett az első félévet illetően. Ugyanakkor a cég szerint a februárban bejelentett takarékossági intézkedéseknek köszönhetően megfelelő a cash-flow. A vállalat 2009 végéig 129 ezerről 120 ezerre csökkenti alkalmazottainak számát - jelenti az AFP.
Az első félévre vonatkozó részletes eredményeket július 30-án teszi közzé a vállalat, az azonban már most tudható, hogy a Dacia márka eladásai 20,3 százalékkal, 153 826 darabra emelkedtek. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban 21,5 százalékkal kevesebb, 898 666 darab Renault-t adott el a konszern. Ennek ellenére a Renault az év első hónapjában megtartotta piaci részesedését.
Carlos Ghosn vezérigazgató szerint a következő évben a piaci feltételek az ideihez hasonlóan nehezek lesznek, elsősorban azért, mert az autócsere-programok lelassulnak, illetve lejárnak. Ghosn pozitív változásokat vár a második félévben, ekkorra várják a modell kínálat megújításának hatását (a csoport hat új típust vezetett be az elmúlt időszakban).
A Renault vesztesége nagyjából megfelel a globális autópiacnak, amely az első félévben 16,5 százalékos lassulást mutatott. A múlt héten a PSA Peugeot Citroen jelentett 14 százalékos eladáscsökkenést az első félév tekintetében.


