Wizz Air: Kemények leszünk – Kíméletlen költségcsökkentés
A mi piacunkon sohasem lehet megnyugodni. Egyébként akármi is történik a SkyEurope-pal, annak csak nagyon korlátozott hatása lehet a Wizz Air üzletmenetére. Most egyébként egyetlen piacon versenyzünk egymással, a prágain, de éppen a napokban nyitottuk meg ottani bázisunkat, és nyilván sok Sky-utast elcsábítunk.
Ugyanez várható Pozsonyban is, ahonnan szeptembertől indítunk járatokat – reagált a Világgazdasági kérdésre a Wizz Air vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a Sky Europe nemrég csődvédelmet kért.
Váradi József nem tudott kézenfekvő választ adni arra, melyik cég a Wizz Air versenytársa a térségben. Mint mondta, érdekes adat, hogy az utasaik közel ötven százaléka még ma is első repülő. Tehát a térség légipiaca egyáltalán nem számít meghódítottnak. Ebből logikusan következik, hogy nem a légitársaságokkal, hanem az összes többi utazási formával versenyzünk.
Nekünk az a feladatunk, hogy az utasok a repülőt válasszák a busz, a vonat vagy az autó helyett – jelentette ki Váradi arra a felvetésre, miszerint az Orangeways fapados modellt valósít meg a hazai buszos utaztatási piacon. Leszögezte: a lényeg az, hogy a repülés költségszintje összevethető legyen ezekkel. Ennek érdekében folyamatosan és kíméletlenül csökkenteni kell a költségeiket.
Hozzátette: természetesen más légitársaságokkal is versengenek, de ez piaconként, országonként nagyon eltérő feltételek közepette történik. Mindaddig, amíg a versenytárs légicégekéinél alacsonyabbak a költségeik, viszonylag kedvező helyzetben vannak. Egységes, nagy befogadóképességű flotta, másodlagos repülőterek, totális internethasználat az értékesítésben – ezek kulcsfontosságúak – szögezte le Váradi József.


